Nekromanti Aktivitet på Rävspel?

Aramis

Veteran
Hej
Jag har ganska nyligen börjat spela Western. När jag går in på Westerns officiella hemsida så märker jag att den inte är speciellt uppdaterad. Är det så att Rävspel inte längre är så aktiva när det gäller nya produkter och nytt material på deras hemsida? Eller är det bara en tillfällig händelse som gör att de inte verkar vara så aktiva?

Radagast

Swordsman
Vi kan säga såhär:

Anders & Tove Gillbring gör Western vid sidan av... det är alltså inte deras arbete, utan de jobbar med grafisk design och liknande på arbetstid http://www.gillbring.com/.

Western gör de på fritiden http://www.rollspel.com/ (tillsammans med med att åka på konvent, konstruera, spela m.m.) och numera även ge ut speltidningen Fenix http://www.speltidningen.se/.

Det säger sig självt, att tiden inte alltid räcker till... De har iaf nämnt att de har flera saker på g till hemsidan...

// Radagast

Rosen

Myrmidon
Western gör de på fritiden http://www.rollspel.com/ (tillsammans med med att åka på konvent, konstruera, spela m.m.) och numera även ge ut speltidningen Fenix

Och Sverox under några år innan dess.
Allt det här snor tid från Western och rollspel.com, helt klart -- Sverox hade t.ex det uppenbara huvudansvaret för att Arizona dröjde så länge -- men det är som sagt saker på gång, både till spelet och till sajten, som har kommit ganska långt redan.

--
Åke

Aramis

Veteran
Ok, då vet jag det. Jag är ganska ny till Western så jag visste inte hur det låg till.

Foggmock

Myrmidon
Magnus Seter skriver ju dock på en modul om Mexico om jag inte minns helt fel, så helt dött är inte det spelet.

Tobias Eliasson

Veteran
www.rollspel.com är på väg att få en fet uppdatering, snackade med Anders & Tove i telefon för ett tag sedan, och skickade in vad jag ville få med på sajten.
Det händer saker, Arizona var bara början, har vi riktig tur kommer det nya saker redan på GothCon, annars kommer det senare. Så spelet är inte dött från Rävspels sida, utan det är massa saker på gång! Däremot vet jag inte hur mycket jag får skvallra om vad som är på G, så det låter jag Anders & Tove sköta själva.

Själv frilansar jag för Rävspel, mest med figurspelet, men hjälper till med lite allt möjligt, där jag behövs mest.

Under hösten och vintern har startandet av Fenix www.speltidningen.se tagit det mesta av vår tid... Samtidigt som flera saker till Western ligger på det irriterande "nästan helt klart"-stadiet - det mest frustrerande av dem alla;-)

Men. Nu börjar det hända saker. I helgen kommer du t.ex. att kunna hitta nya designer diaries till hela fyra olika Western-släpp: Mexiko (som huvudsakligen skrivs av Magnus Seter, men där vi gör den feta äventyrskampanjen som ingår), New Mexico (skrivs av Henrik Örnebring), Guld & Bly (Westerns figurspel, skrivs av Tobias Eliasson) och Tombstone (där vi själva bär huvudansvaret, även om Peter Wennerholm och Henrik Örnebring båda bidragit med varsitt kapitel). Sedan arbetar Peter Larsson vidare med Klondike, och MiG har snart gjort klart omslaget till New York, så... Det rör på sig bakom kulisserna:) Vi räknar kallt med att minst två av dessa skall släppas under det kommande året, och hoppas att det skall bli möjligt just för att vi själva inte skriver allt;-)

Men allt är inte supplement som skrivs... Vi har ett par äventyr på G till hemsidan, en Telegraph (äntligen), det kommer att dyka upp artiklar till Western i Fenix (vad tyckte ni förresten om Lagen i Tucson?) och sist, men inte minst kommer vi att fortsätta åka på konvent. På GothCon kommer andra delen av trilogin "Kejsaren av Mexiko": Dubbelspel i Durango. Det är ett fristående äventyr, som fungerar även om man inte spelat första delen (på förra årets BSK) eller finalen på LinCon, men som vanligt blir det roligare om man spelar samtliga delar;-) Dessutom packar vi med figurspelet.

Finns det mer saker ni vill se? Eller själva bidra med? Hör av er! För Western lever:)

/a & t

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Western-aktivitet

Hej!

Roligt att du hittat Western-rollspelet. Det finns som de andra sagt en hel del saker som är på gång med spelet, så det finns ingen anledning att vara orolig.

Jag vill också tipsa om att du kan hitta inte mer än 30 officiella äventyr till Western på rollspel.com, och en massa andra saker. Passa på att hämta hem dessa, så har du något att läsa tills de andra modulerna kommer ut!

MVH

Magnus (som skriver Mexiko-modulen precis nu)

Radagast

Swordsman
Tror jag inte på ;-)

Du skrev ju inlägget här nu... eller rättare sagt för ett tag sedan, men när du skrev, skrev du ju inte på modulen ;-)

Blev den försenad någon minut tro?

// Radagast

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nä, jag har två händer och två datorer

Och skriver simultant. Håller på att träna upp tårna också... :gremlaugh:

Nja, kanske nån minut eller så försenad. Jag erkänner...

M.

Örnie_UBBT

Swordsman
Som en liten teaser inför helgens designer diary kan jag meddela att jag f n arbetar parallellt med kapitlet om politik i New Mexico och platsbeskrivningarna till kartan...

Så nog jobbas det med Westernprodukter på sina håll...

hälsar
Örnie a k a Henrik Örnebring

Rosen

Myrmidon
På tal om nåt helt annat...

Ur Örnies profil:
Favoritrollspel: Alla som innehåller zombies och/eller radioaktiva mutanter

Sicket äventyrsuppslag till Western! Man har hittat en uranfyndighet i nåt avlägset område, och någon har öppnat en kurort i närheten där man kan bada i radioaktivt vatten o dyl (att strålning och tocket är bra för hälsan vet ju alla som hänger med i utvecklingen) ...men folk som reser dit kommer av någon anledning inte tillbaka.
En mörk kväll när RP:na sitter vid en eld och mumsar på bönor ser de så en massa ömfotingar och tjocka tanter som kommer stapplande mot dem genom öknen, och de avger ett svagt blått sken och ser väldigt konstiga ut... (-:

--
Åke

Nightowl

Champion
Re: På tal om nåt helt annat...

En mörk kväll när RP:na sitter vid en eld och mumsar på bönor ser de så en massa ömfotingar och tjocka tanter som kommer stapplande mot dem genom öknen, och de avger ett svagt blått sken och ser väldigt konstiga ut... (-:
Och de säger 'Caaaake! Caaaaaaake!...' :gremgrin:

Erik, bantning är ont!

Tobias Eliasson

Veteran
Och jag som figurspelskonstruktör kan skvallra om att jag just nu kikar på lämpliga figurer att ha med i första släppet på GothCon...

Örnie_UBBT

Swordsman
Re: På tal om nåt helt annat...

Zombiewestern är något som alltid har legat mig varmt om hjärtat (se vidare Deadlands RPG, samt de nyproducerade Jonah Hex-albumen av Joe R Lansdale). Ett möjligt scenario är ju att de enorma uranfyndigheterna nära Grants i New Mexico blottläggs långt tidigare än 1950-talet (då Grants blir USAs "uranhuvudstad")...

hälsar
Örnie