Nekromanti Algeriska tavernor

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Dagens Harrison på SvD:s webbsajt ( länk >>>) har rent rollspelsmässiga kvaliteter. Sådana tavernor borde finnas i fantasyhamnstäder.

Stormflare

Veteran
Frågan är ju om Harrison kommer att ta något ansvar för alla RP med Swashbuckler-inrikning? Efter detta kommer ju alla som försöker starta ett frejdigt slagsmål bli utfösta med hjälp av en stege, helt förnedrande.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Stormflare said:
Frågan är ju om Harrison kommer att ta något ansvar för alla RP med Swashbuckler-inrikning? Efter detta kommer ju alla som försöker starta ett frejdigt slagsmål bli utfösta med hjälp av en stege, helt förnedrande.
Och när de klagar kommer de få höra att det är historiskt korrekt! Hur awesome som helst ju.

Leon

Leo carcion
DeBracy said:
Och när de klagar kommer de få höra att det är historiskt korrekt! Hur awesome som helst ju.
Jag tror jag skall skriva ett system dar handlingsresolution ar baserat pa huruvida det ar historiskt korrekt eller inte. Inga regler, inga tarningslag - bara "ar detta historiskt korrekt".

Eller, vanta nu, jag tror att jag redan spelat sadana aventyr.

Stormflare

Veteran
Jag som gillar att både Swash and Buckle är inte lika nöjd, haha.

Seriöst har jag nog aldrig som rollperson varit med om att ett röjigt slagsmål bara slutat för att alla inblandade har tröttnat eller är utslagna, det är alltid stadsvakter med fångspålar eller chockbatonger och kravallsköldar. :gremgrin:

CapnZapp

Myrmidon
Mekanurg said:
Dagens Harrison på SvD:s webbsajt ( länk >>>) har rent rollspelsmässiga kvaliteter. Sådana tavernor borde finnas i fantasyhamnstäder.
Utmärkt artikel!

...men... var borden runda eller fyrkantiga?