Lightshy
Hero
Ok, jag har investerat i Fria Ligans kommande Alien spel och har precis läst lite i start pdf’n man får.
Har någon annan också gjort de?
Då är det dags att prata av sig om ditt o datt om Alien - RPG i denna tråd.
Personligen tror jag att detta är spelet FL skulle gjort istället för Coriolis.
Settingen i Aliens passar deras regelmotor bättre. Settingen innehåller dessutom inte så mycket mystik, religon och främmande kulturer som Coriolis. Något som jag tycker FL tappat bort i sin remake av Coriolis. FL är ju väldigt mekaniska i sitt scifi tänk.
Det handlar om rymdskepp, vapen, prylar och enkla raka förklaringar på nästan vetenskaplig basis.
Därför tror jag Alien kan bli bra i deras händer.
Jag är bara rädd att Coriolis kommer tyna bort nu när det finns en motståndare. Spelen är ju i utseende oerhört lika. Men jag tror Alien kommer slå hårt internationellt, vilket gör det till FL självklara val.
Vad tror ni?
Har någon annan också gjort de?
Då är det dags att prata av sig om ditt o datt om Alien - RPG i denna tråd.
Personligen tror jag att detta är spelet FL skulle gjort istället för Coriolis.
Settingen i Aliens passar deras regelmotor bättre. Settingen innehåller dessutom inte så mycket mystik, religon och främmande kulturer som Coriolis. Något som jag tycker FL tappat bort i sin remake av Coriolis. FL är ju väldigt mekaniska i sitt scifi tänk.
Det handlar om rymdskepp, vapen, prylar och enkla raka förklaringar på nästan vetenskaplig basis.
Därför tror jag Alien kan bli bra i deras händer.
Jag är bara rädd att Coriolis kommer tyna bort nu när det finns en motståndare. Spelen är ju i utseende oerhört lika. Men jag tror Alien kommer slå hårt internationellt, vilket gör det till FL självklara val.
Vad tror ni?