Nekromanti Alkemi-hjälp?

Fantomen93

Veteran
Hej, jag försöker "wrappa my head" runt alkemi-reglerna men jag får inte riktigt kläm på det.

Demoniska aggregat är nog det jag förstår minst. Det andra löser sig men kan någon bara förklara steg för steg hur man gör ett demoniskt aggregat? Jag blir förvirrad av alla transformatorer och generatorer och magnituder och sånt där.

Please?

Gemstone

Swordsman
Fantomen93 said:
Hej, jag försöker "wrappa my head" runt alkemi-reglerna men jag får inte riktigt kläm på det.

Demoniska aggregat är nog det jag förstår minst. Det andra löser sig men kan någon bara förklara steg för steg hur man gör ett demoniskt aggregat? Jag blir förvirrad av alla transformatorer och generatorer och magnituder och sånt där.

Please?
Alkemisystemet är bland det dummaste som skrivits i Eon, men som jag förstått det så är det såhär:
1) åkalla en demon.
2) lägg in den i ett aggregat. demonen alstrar då daimotropi.
3) kasta på en transformator om du vill byta från daimotropi utan att behöva göra det själv.

installationssvårigheten är lika med hur många filament du vill leka med. Vill du t.ex. ha 3 filament ur demonen åt gångne, då är svårigheten Ob3T6. detsamma för transformeringen.

Fantomen93

Veteran
Mmmkay... men projektorn då? Om jag vill att aggregatet ska väva en formaliserad besvärjelse, hur gör jag då? Om besvärjelsen inte använder Daimotropi, då? Behöver jag skriva om den så att den "passar"? Behövs det flera projektorer om jag vill ha mer än en effekt?

Gemstone

Swordsman
Det är just det du har transformatorn till. Om du ska lägga in en "Gemstones Magnifika Fummel" som kräver Ataxtropi måste du installera en transformator som gör om Daimotropi till Ataxtropi.

Om jag inte minns fel är det sedan projektorn som väver besvärjelsen åt dig (om det i det här fallet är Ob2T6 så blir svårigheten Ob2T6 att installera den). Du kan också installera (osäker på om det är just denna) ett fokus som kan kasta besvärjelsen EN gång.

För övrigt...
Gemstones Magnifika Fummel [2]
Färdigheter: Alstra Ataxtropi (Ob3T6), Besvärjelse (Ob3T6).
Tidsåtgång: 1 handling
Varaktighet: Temporär.
Nästa färdighetsslag som kastaren av denna besvärjelse gör räknas automatiskt som om denne slagit 2 extra 6or på färdighetsslaget och därför måste denne då slå Ob4T6 extra. Resulterar inte detta i ett fummel så ser rollpersonen fortfarande ofantligt klantig och dålig ut då den utför sin handling.

Fantomen93

Veteran
Tack!

En grej till, om de filament som alstras i besvärjelsen ändå ska transformeras, kan man ändra så att man går direkt från Daimotropi till <Önskad aspekt>?

Gemstone

Swordsman
en besvärjelse är nedtecknad som den är. vill du ändra på det så måste du utveckla en helt ny besvärjelse (om du inte har en snäll SL som låter dig ändra i besvärjelsen).

Telephalsion

Swordsman
Gemstone said:
en besvärjelse är nedtecknad som den är. vill du ändra på det så måste du utveckla en helt ny besvärjelse (om du inte har en snäll SL som låter dig ändra i besvärjelsen).
Att skriva om en besvärjelse är fullt möjligt. Det står i M&M.

Rent krasst innebär det en veckas forskning per sak du ändrar i besvärjelsen, fråga SL.

Gemstone

Swordsman
Telephalsion said:
Gemstone said:
Att skriva om en besvärjelse är fullt möjligt. Det står i M&M.

Rent krasst innebär det en veckas forskning per sak du ändrar i besvärjelsen, fråga SL.
Det var exakt det jag försökte säga, men jag fummlade mitt formuleringsslag (se besvärjelsen i mitt förra inlägg xD)

Fantomen93

Veteran
Tack för all hjälp, jag tror jag förstår tillräckligt nu för att spela min nyskapade alkemist.