Nekromanti Alkemi & laboratoriestorlekar, vart går gränsen?

Vovven

Veteran
Re: Vem skulle ha råd? [NT]

Ett annat sätt är väl att jättelabbet delas upp i exempelvis fyraseparata lab med varsin "arbetsledare" och "arbetsgrupp". Så skulle "huvudkemisten" få slå ledarskapsslag och dylikt för att hantera arbetsledarna och arbetsledarna i sin tur slår slag för att kunan hantera sin arbetsgrupp ordentigt. Blir väl iofs fyra processer och "bara" en fjärdedel av den stora svårighetsbonusen.

JPW

Veteran
Om man har -15 tärningar på Alkemi-slaget så innebär det ju att alla assistenterna ska slå ett slag under Alkemi. Hur duktiga de än är innebär det ju att de förr eller senare misslyckas och kanske tillslut fumlar. Med tanke på att detta ger +150 på fummeltabellen kommer hela laboratoriet gå upp i rök.

Vem skulle investera (262 miljoner silver) i detta totalt livsfarliga laboratorium?

Håller med om att ledarskapsslag kan vara vettiga men tycker egentligen att grundreglerna funkar rätt bra här. Vill man ha stor laboratorieyta så bygg flera mindre (allt är relativt) laboratorier.

Telephalsion

Swordsman
Vänligen rätta mig om jag har fel, men det går väl inte att fumla om svårigheten för slaget blir 1obT6. Om jag inte är helt off, fummel kräver två sexor på första slaget, precis som att perfekta slag kräver alla utom 1 etta på första slaget. Alltså, så länge som du inte gör alkemiska processer som har en effektiv magnetud på mer än 16 kommer du alltid ha 1obT6 för dig och dina assistenter på ditt -15obT6 pyramidlaboratoriums experiment.

k7e9

Hero
Stämmer bra att det inte går att fummla på Ob1T6, så vill jag iallafall minnas att det är (och man perfektar väl på 1, 2 och 3 på 1ObT6 också? Så en hel drös perfektade slag lär det däremot bli i detta monsterlabb.)