Nekromanti Alkemi

Darth Apoc

Veteran
Jag har läst reglerna i Mystik och Magi...
Nu är det så att jag inte förstår det där med att kunna ändra i ämnen genom att ändra ett ämnes våglängder (så som jag förstår det ett sätt att ändra järn till guld... eller ännu bättre sand till järn) Eller är det bara till att skapa dom specialämnena som är viktiga inom magi... (minns inte deras namn) JAg har inte boken bredvid mig utan den är hos min SL... Jag vänder mig till alla er där ute som kan reglerna för Alkemi bättre än mig...

//Gunnar -- nyfiken

Watashi aku ryuujin desu

Jag fattar det inte heller särskilt väl, och jag misstänker att ingen på forumet kan förklara det på ett särskilt bra sätt. När jag frågade cjs så sa han att det var massa som bara hade stått där som levande frågetecken, så känn dig inte ensam.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Bäver

Veteran
Jag har också bläddrat runt i boken och ja, det är nog den boken som är svårast att förstå...Jag tror att det är en hel del personer som delar din förvirring...inkl. mig../images/icons/smile.gif

Bris:
Bäverns rätt i Samhället

trinker

Warrior
hajar inget heller....?
det är faktisgt ganska svårt tycker jag...../images/icons/crazy.gif

cozcin

Bung hooole iiiii oåååå

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Jag läste i en Codex om Khanars bok.
Det stod där att det låg en alkemisk förtrollning på den som heter "Perpetuell indestruktibilitet", som gjorde att den oförstörbar. Står det någonting om den i Mystik&Magi, och kan man använda den på sig själv? (Det sista var ett skämt)

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...

SirDr

Veteran
ändra våglängden på en atom för att ändra grundämnet?
låter som min kemikurs ;)
där det talades om olika exiterade(upphettsade atomer)atomer.. kanske skal se på dem som ett gäng med glada killar som blir guld om de får lite mer att dricka.. eller låt säga grafit om de får ändå mer att dricka.
och de stora atomerna är de som är på efterfest med varsin brud.. och det är då det saknas brudar som de faller sönder :gremwink:

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro

SirDr

Veteran
Re: Atomer

ok.. påståd partickel som har förmåga att ändra skepnad beroende på hur mycket mystisk kraft man laddar den med?
funkar det?

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro