Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag är nykterist så jag dricker aldrig vid spelmötena. I de flesta av speltillfällena som jag varit med på är det inte heller särskilt allvarligt, om ens något drickande. Det blir väl en del öl som dricks, men sällan blir det för många så folk blir berusade. Jag har dock varit med om två tillfällen då de blev ett problem: första gången blev spelaren som drack för mycket väldigt konfrontativt och det skapade väldigt dålig stämning (vilket senare ledde till alkoholförbud för spelgruppen i ett år - därefter har det fungerat bättre), andra gången blev spelaren (efter 16 folköl) oförståelig i sin kommunikation till oss (det var dock vid prepmötet inför kampanjens start).
Så nej, jag är inget fan. Vill folk ta en eller två öl är det okej för mig, men blir det mer så blir jag väldigt skeptisk inställd. Folk brukar rent generellt tro att de har bättre alkoholsinne än vad de egentligen har.
Så nej, jag är inget fan. Vill folk ta en eller två öl är det okej för mig, men blir det mer så blir jag väldigt skeptisk inställd. Folk brukar rent generellt tro att de har bättre alkoholsinne än vad de egentligen har.