Nekromanti Alkoholpåverkning på ett troll

Golbez

Veteran
Hallå.
Jag har nyligen påbörjat mitt första äventyr.
Det är dessutom jag som är spelledare,detta medförde att
då vi spelade äventyret i fråga (regnsynd) och var hos Dhormel som ville ha mat så blev det lite förvirring då min bror
ville ge Dhormel fem kaggar öl och en kossa.
Då tänkte jag så att eftersom Dhormel är så stor så är väl hans kroppsbyggnad bortom massiv, eller hur?
Det slutade med att vi struntade i att han var alkoholpåverkad.
Jag skulle gärna vilja veta VAD man gör då egentligen, är det jag som bestämmer eller finns det nån regel för alkoholpåverkade troll också????
Man kan ju naturligtvis strunta i alla regler och bestämma själv men jag vill helst ha nått att gå efter.
Sedan kan man ju tänka sig att fem kaggar är en hel del och Dhormel nog blir extremt påverkad,han kanske tom somnar(!).
:gremconfused: :gremconfused: :gremconfused:

Det finns ju regler för alkoholpåverkning i regelboken, kan du inte använda dom? Annars så kan jag ju bara gå igenom det snabbt, jag skiter i det jag inte kan och det jag inte paller med:

Varje dryck med alkohol ger utmattning; en rimlig mängd brukar vara 5-6 kryss per sejdel (0,5 l) öl. För sprit så brukar det vara ungefär samma (5-6 kryss utmattning) men då istället per jungfru (8 cl). Man får svårighetsökning på allt man gör när man är full enligt rollformulären. Sen ska man typ slå mot Supa (alltså när man har svårighetsökning) för att se om man klarar det. Lyckat eller perfekt innebär att man glatt super på, medan misslyckat gör att man får läsa av vad som händer i en tabell. Typ: Misslyckad, effekt 1: Rollpersonen känner sig lite konstig och går ut. Där stannar han Ob1t6 minuter för att sedan gå in igen och fortsätta supa. Effekt 5: Rollpersonen har Ob1t6 rundor på sig att kuta och spy. Efter det så kommer han att stanna ute i en halvtimme :gremconfused:(!), för att sedan återvända in.

Så, varför kan du inte använda desssa Supa-regler för trollet också?

Mvh Victor Palm...

...Som brukar supa ner troll med Eons alkoholregler.

Han lär ha 10 UK, och en -ob5t6 eller -o6t6 på supa slaget, och sen supa på bortemot.... 25? Jag kan inte TÅL på troll. Iaf, kör på det, men strunta i att han har supa på över 15, han lär inte vara alkoholist.

PubisFlarup

Veteran
Nu funkar det ju inte riktigt så.

För att trollet skulle bli packad så skulle dcet enligt EONs regelsystem krävas så mycket mjöd att man skulle kunna fylla flera badkar. Anledningen till detta är att trollet förmodligen har kring 20 i supa, sedan är han av tirakiskt blod (-ob1t6 grotttroll asså), och massiv eller förmodligen mer (-ob2t6 eller mer). Sedan så har han ju säkert mer än 10 i UK (detta är möjligt om man kollat i de fördömdas sista hopp) ja vi säger att han har typ 15 i UK då. Du kan väl rä'kna lite själv. Eller va faan jag gör det åt dig.

Vi säger att trollet har tillgång till hur mycket mjöd som helst och att detta ger 10 utmattning per liter.

Efter 3 liter så har han fyllt den fria sektionen. Efter 15 liter så är han altså inne på 150 i utmattning. Vilket betyder 10 rader vilket betyder 1 fri sektion och 4 sektioner som räknas. Tar vi nu bort de ob3t6 för trollet storlek så är vi nere på ob1t6.

Så det tar med andra ord ett jävla tag innan de blir packade!

Blippe

Warrior
An: Alkoholpåverkning på ett troll

Skulle jag få fem kaggar så skulle jag spara minst två! :gremgrin:

Varför inte låta trollet vara extremt lättpåverkad eftersom det lät som en bra idé. Jag skulle låtigt din bror fått med sig en kagge tebax, och berömt honom för att kom på en snabb, rolig och bra lösning på 'problemet'.

Eller snabbt upplyst honom om att rollpersonen ser att trollet kanske behöver femtioelva kaggar så att han kan fixa det istället (kunskap som rollpersonen har men inte spelaren).