Visst är det deprimerande att man har så mycket idéer till olika rollspel, som man så gärna skulle vilja göra någonting av, men inte har tid/lust/ork/pengar/möjlighet att göra något av? Jag har ett "stort" projekt, som jag ständigt arbetar med, samtidigt har jag ett otal "mindre" projekt som jag skriver lite på, i mån av tid och lust. Det stora projektet räknar jag med att det ska bli klart, men med tanke på allt jobb jag lägger ner på det, blir jag helt klart avskräckt från att färdigställa de mindre projekten, även om det skulle vara väldigt intressant att se hur de blir när de väl är färdiga. Det största problemet jag har är att jag är ett regelfreak. Jag har tusentals idéer om hur man kan gå tillväga för att lösa olika saker i rollspelsvärldarna, och därför skriver jag ner olika teorier och idéer, men att sedan färdigställa världarna tar så pass mycket längre tid än det gör att bara skriva ner några regler som förklarar hur systemet fungerar.
Känner ni igen er själva i det här beteendet? Dela med er av era egna erfarenheter kring problemet, eller ge mig lite tips och råd på vad jag kan/ska göra åt det...
/Skuggvarg - desperat dygnet runt
Känner ni igen er själva i det här beteendet? Dela med er av era egna erfarenheter kring problemet, eller ge mig lite tips och råd på vad jag kan/ska göra åt det...
/Skuggvarg - desperat dygnet runt