Nekromanti Alla ska vi den vägen vandra?

Kultkult

Veteran
Jag befinner mig i ett levande dilemma. Finns det något som skulle kunna kallas ett akademiskt rollspelstillstånd? En teoretiserande betraktelse mot avlägsna praktiker med ett sting av längtan och avundsjuka. Ett utövande höljt i imperfekt av den grå vardagens tidssvinn. Kan man vara en rollspelare utan att faktiskt spela rollspel. En nykter rollspelsberoende som avvänjts på otaliga vuxenlivsmöten, sakta lunkandes mot elefantkyrkogården...

Rosen

Myrmidon
"Ack ja, vi ska nästan alla den vägen vandra..."
Slemmy i Chock, tidningen, för de som nu minns honom

Kan man vara en rollspelare utan att faktiskt spela rollspel.

Antar det, om du inte spelar för närvarande men kan tänka dig att dra igång i en kampanj igen om tillfälle bjuds.
Det finns ju andra som säger "Rollspel? Sånt där, ja. Jag höll på med det när jag gick i skolan." De har öht inga planer på att nånsin spela det igen, och är definitivt ex-gamers.

--
Åke

LukeFagwalker

Veteran
Klart man kan. jag spelade inte rollspel på ett halvår pga avsaknad av spel och spelkamrater. men jag kände mig som en rollspelartyp. jag tror det viktigaste är vad du själv känner. känner du dig som en rollspelare är du det. känner man sig som en katt är man det också, andra kanske inte ser en som en katt men man är det ju för sig själv.

Dilandau

Myrmidon
Lätt. Har inte spelat på typ 2-3 år nu (hm kanske med undantag av en enstaka omgång förra sommaren) men ändå hänger jag här och ser mig själv som en rollspelare.

Feuflux

omjonasson.se
Som du fast tvärtom

Har inte spelat på typ 2-3 år nu (hm kanske med undantag....

Ungefär som jag då. Det är undantag om man spelar rollspel. Det normala är att inte spela. Fast... jag tror inte riktigt jag ser mig som rollspelare längre. Jag är mer generell spelmupp. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Ja, jo såkalrt att man kan befinan sig ett tillstånd som du säger. Dock så skulle jag tycka att det vore ett fruktansvärt tråkigt tillstånd att befinna sig i. Så för min del så skulle jag nog sluta helt med allt vad rollspel heter, om jag skulle befinan mig i detta tillstånd.