Sir Foilan
Hero
vi tror på gott rollspelande.
Vad gör ni som SL om ni har spelare som inte riktigt "spelar". De bara svarar på SLs beskrivningar. Man får typ säga "Vad gör ni" (era idioter). De skapar inget interagerande med världen själva. Har försökt att helt enkelt bara säga till dem att "Ni får ju för fan rollspela lite oxå, ingen mening att jag spyr upp illustrationer om ni skiter i att ta vara på mena beskrivningar.
Ta en sån sak som att göra upp läger. Det skulle se ut typ såhär.
SL: Solen har traskat neråt ett bra tag nu och börjar försvinna bakaom de bergen i horisonten. Det är nog dagns att leta upp ett lämligt ställe att tillbringa natten på.
Spelare1: Ja visst, vi letar upp ett ställe. sen sätter vi oss ner...(lång tystnad)
SL: jaha.. ni sitter på ett ganska sjysst ställe vid ett par träd.
Spelare 2: Tja, vi kryper väl till kojs då...
SL: ok
Spelare1: Jag håller vakt ett tag.
SL: japp. spelare2 somnar efter ett tag. Solen har nästan helt gått ner bakom bergen och en orangeröd himmel breder ut sig. Det börjar bli mörkt...
Spelare1: Tja, jag håller uppsikt..
SL: när solen går ner blir det becksvart...
Spelare1: Men vi har ju en eld juh.
SL: när ordande ni den, varifrån fixade ni bränslet.
Spelare1: Men det är ju självklart föfan. Vi åt juh något oxå...
SL: hmmmmmm
/Sir Foilan - vill ha mer "målande" i form av ord...
"Blessed are the cheesemakers"
Vad gör ni som SL om ni har spelare som inte riktigt "spelar". De bara svarar på SLs beskrivningar. Man får typ säga "Vad gör ni" (era idioter). De skapar inget interagerande med världen själva. Har försökt att helt enkelt bara säga till dem att "Ni får ju för fan rollspela lite oxå, ingen mening att jag spyr upp illustrationer om ni skiter i att ta vara på mena beskrivningar.
Ta en sån sak som att göra upp läger. Det skulle se ut typ såhär.
SL: Solen har traskat neråt ett bra tag nu och börjar försvinna bakaom de bergen i horisonten. Det är nog dagns att leta upp ett lämligt ställe att tillbringa natten på.
Spelare1: Ja visst, vi letar upp ett ställe. sen sätter vi oss ner...(lång tystnad)
SL: jaha.. ni sitter på ett ganska sjysst ställe vid ett par träd.
Spelare 2: Tja, vi kryper väl till kojs då...
SL: ok
Spelare1: Jag håller vakt ett tag.
SL: japp. spelare2 somnar efter ett tag. Solen har nästan helt gått ner bakom bergen och en orangeröd himmel breder ut sig. Det börjar bli mörkt...
Spelare1: Tja, jag håller uppsikt..
SL: när solen går ner blir det becksvart...
Spelare1: Men vi har ju en eld juh.
SL: när ordande ni den, varifrån fixade ni bränslet.
Spelare1: Men det är ju självklart föfan. Vi åt juh något oxå...
SL: hmmmmmm
/Sir Foilan - vill ha mer "målande" i form av ord...
"Blessed are the cheesemakers"