Re: *skrattar hysteriskt*
Du vet, rust...lite av grejen med Eon är att man inte är en värdelös looser från början, som man tex är i DoD och Vampire. Å andra sidan är lite av grejen att man inte är särskilt bra heller...i de flesta fall är man alldeles lagom duktig, iaf enligt min erfarenhet.
(En hemlighet är ju förövrigt att det är abnormt svårt att lyckas med svåra grejer i Eon, iaf om man använder de i mitt tycke extremt löjliga fummelreglerna. Neogames snack om att färdighetsnivå 15 skulle innebära att man är någon slags "mästare" är direkt löjligt imho- har man några modifikationer på grund av svårighet när man slår ett slag mot färdighetsnivå 15 lyckas man tamejfaenfaen inte med nåt).
Å andra sidan så har de flesta i vår spelgrupp inte slagit fram attribut eller köpt färdighetsvärden med enheter på jäkligt länge nu...vi brukar sätta ut vad vi känner passar, och det funkar alldeles utmärkt. Ingen metod att rekommendera om man känner koboldreflexerna vibrera, dock...
- Ymir, slog iofs fram attributen på karaktären han skapade i fredags, men blev inte nöjd och modifierade dem efter eget tycke och smak så de passade karaktären så bra som möjligt. Var lite osäker på viljestyrkan dock, så jag lät den stanna på det skumma värdet 13/5
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Ymir on 2001-02-06 20:25.</EM></FONT></P>