Nekromanti Alldeles för bra RP

Bjorn

Hero
Eon Teens

Låt spelarna spela tonåringar, det minskar möjligheterna till koboldande...

Ett annat sätt att ställa in "hjältenivån" på kampanjen är att helt sonika bestämma att alla karaktärer börjar med Lyckad, normal eller Misslyckad kariärr allt efter vilken "nivå" på kampanjen man vill ha.

/Bjorn

Carolus

Veteran
Vet hur det känns...

Min vapenmästare är nästan mer farlig för sig själv än för omgivningen. Sist vi spelade högg jag mig själv i halsen och dessutom ramlade jag omkull två gånger. Allt under samma strid. Gången innan dess vrickade jag foten två ggr under samma strid. Allt som kräver mer än tre tärningar är snudd på dödsförakt...men när det lyckas är det snyggt/images/icons/smile.gif

Melius frangi quam flecti

Sir Foilan

Hero
"Så jäkla tråkigt! Striderna är sega!"

Så jäkla fel. Det är ju inte striderna som är det viktiga. Storyn gör ju det hela bara för underbart. Sen så måste man ju ha Aerie med i gänget - så man kan gulla lite. /images/icons/smile.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Nä, han kom senare...

/Sir Foilan

Ögat

Hero
Är detta verklighet? Nej jag tror inte det.
Nej, och det är du inte ensam om att tro. Det som jag menade och skrev var dock att genom att göra alla motståndare fruktansvärt mycket bättre, blir karaktärerna bara sämre i jämförelse med dessa motståndare. Sett till procent lyckat genomförda handligar blir dock rollpersonerna inte sämre än de skulle varit om motståndarna hade haft lägre värden. Och grundinlägget handlade inte om att karkaktärerna var för dåliga, utan för bra (vilket framgår av trådens namn). Det var först senare inlägg som handlade om det motsatta.

// olav

Nauseam

Veteran
Det var menat som ett svar ju...

Det var inte menat att vår grupp skulle tillämpa detta utan killen som ville spela grisodlaräventyr...

I vår grupp gäller triplade värden och tvångströja för att ni inte ska död på er själva... fatta att av 5 karaktärer har 3 huggt sig själv i halsen vid strid var av en DÖDAT sig själv!!! Neeejdå, det är iinte aaalls för lätt att fymla i Eon

~~nauseam~~~~~~~
<A HREF="http://i.am/nauseam" target="_new">http://i.am/nauseam</A>

Nej, nej jag tror du missförstod men jag sa inte riktigt heller vad jag menade.

15 är definitivt inte maxvärde i en färdighet. Om du har 15 är du kanske bättre än den fumligaste av amatörer men du är fortfarande bara en medelmåtta. 18 är ett steg närmare proffs nivån och då börjar du närma dig något. Först vid 20-22 kan du kalla dig mästare men vidd 25 så är du expert.
Tycker du allvarligt att nivå 15 är proffsnivå? Det är skrattretande då du skulle misslyckas var tredje gång. Tror du allvarligt att en vapensmedsmästare kulle misslyckas med var tredje rustningsdel han smider åt kungen?

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

Som sagt, de blir visst dåliga i jämförelse till verkligheten. Den första tråden handlade om att RP var för bra men det är fel. 15 är som, tidigare sagts, inget högt värde då du då nästan aldrig lyckas med en handling, alltså är du dålig i förhållande till "verkligheten" (vilken verklighet lever du i?).

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.