Jag har läst igenom DoDv6 och konstaterar att riotminds gör ett bra försök. Stämningen i spelet är mycket bra och boken som sådan är mycket snygg. Jag är nog mest glad om jag slipper alla ankor måste jag säga. Den stora missen ligger i dessa gigantiska KP höjningar man av någon okänd anledning valt att ta med. Nivåsystemet är väl inte den väg jag hade valt om jag skulle ha skapat v6 men det går säkert att vänja sig. Personligen tycker jag nog att DoD91 med modulerna Magiboxen, Monsterboxen och ErebAltorboxen är det bästa DoD. Kopparhavets kapare och Krigarens handbok till 91 kan också vara bra att ha. Mer behövs egentligen inte. DoD Expert har också sina goda sidor och är tillsammans med gigant betydligt mer detaljerat än många senare upplagor. Saknar lite av detaljrikedomen. En kommentar till att Tolkien vänder sig i sin grav: DoD har aldrig varit byggt på Tolkiens böcker precis lika lite som sin amerikanska kollega. Svärd & Svartkonst/Heroisk fantasy är de egentliga källorna till dessa spel. Den nyaste upplagan skiljer sig ju dock från detta med sitt sk "nordiska ljus".