Re: Spelwebben är inte www.rollspel.nu...
"Så visst är de relaterade och visst påverkar de varandra."
Motivering till dagens läge och exakta ordet för sidornas släktskap finns
här.
"Missförstå mig inte, jag tycker spelwebben var ett bra initiativ, men det klickade inte riktigt på plats och idag finns det ingen riktigt naturlig plats att diskutera övrigas spel på."
Jag är medveten om att jag kommer låta grinig i det jag skriver nu, fast så är inte fallet, det handlar mer om nyfikenhet.
Du skriver att det inte finns någon "naturlig plats" idag, men det fanns det ju inte här heller, egentligen. Det som önskas är en site med allting som
ni vill diskutera, trots att det här är en rollspelswebbplats. Så när en "naturlig plats" skapas så använder inte folk den. Istället för att, som jag sett att ni kan både i rollspelsväg och diskussionsväg, ta nya vägar och bygga nytt om inget bra alternativ finns, så blir det mer än "sitta-på-golvet-och-skrika-jagvill-jagvill-känsla".
Det finns utmärkta alternativ, både till
www.rollspel.nu och till
www.spelwebben.se. Sveroks forum finns, Gamingeye för dator- och -TV-spel, och så vidare.
Forumet för allmänna spel är stängt tills vidare och skulle vi i redaktionen får för oss att öppna det igen så lovar vi att meddela om det. Tills dess får ni söka er annorstädes med diskussionerna. Helst till Spelwebben, men det vill ni förstås inte...