Nekromanti Allmänt forum?

anth

Vetefan
Kan man inte ha ett allmänt forum?
Där man kan kan diskutera vad som helst - SM-guld, frimärks-samlingar, osv...

Anledningen till att jag frågar är för att moderatorerna ska kunna flytta vissa OT-trådar istället för att hota med att låsa dem.

Troberg

Sinister eater
Kan man inte ha ett allmänt forum?
Det har diskuterats förr och befunnits vara en dålig ide. Jag har sett det på andra forum, och är beredd att hålla med. Det blir väldigt lätt väldigt fel.

Johan K

Gammal & dryg
Tror att risken finns att det kommer att flippa ut helt om man skaffar ett sådant forum. Senså känns det inte riktigt motiverat, för min del iaf, att ha ett sådant forum här. Det är ju trotts allt en rollspelssida.

/ Johan K, nyvaken som få..

anth

Vetefan
Re: Annan lösning - låsa deltrådar?

Det är ju trotts allt en rollspelssida.
Instämmer.
Tanken var INTE att man skulle skapa ett forum där man kan diskutera vad som helst,
utan att skapa en plats dit man kunde flytta OT-trådar - just för att rollspelsforumen ska handla om rollspel.

Kan man inte låsa delar av trådar istället för hela tråden?
Man låser helt enkelt de del av tråden som är OT och låter rollspelsdelen av tråden vara öppen.

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Annan lösning - låsa deltrådar?

Det går att plocka ut det inlägg som lämnade ämnet och alla som sitter ihop med det och göra dem till en egen tråd, och den tråden går förstås att låsa. Det händer nu och då, men långt i från alltid. Det kan ju hända att moderatorerna avgör från fall till fall om det lönar sig att göra så eller om diskussionen ändå inte går att rädda, eller så kan det hända att inte alla moderatorer vet hur man gör.

JPS

Foggmock

Myrmidon
Som sagt, det har varit uppe förr.

Mina två cent är väl att Off Topicforum ofta urartar till No Topicforum.

Här på wrnu har vi ju en ganska logisk uppdelning av forum, och man skulle ha ett så kallat 'thread hole', dvs ett forum dit man flyttar alla låsta trådar, skulle man inte kunna hitta en jättebra diskussion om Snösaga som låstes (fast det vet man inte) för att nån kanske började OT:a för mycket, men i övrigt innehåller bra information och sånt. Personligen tycker jag dock att ett forum med KOPIOR av viktiga trådar skulle vara bra - så när nästa person kommer och gnäller på att moderatorerna varit fascister (eller frågar om hur träffmallen i Western funkar, eller om Eons magisystem) kan man peka på The Thread Hole.

Legioth

Swordsman
Där man kan kan diskutera vad som helst - SM-guld, frimärks-samlingar, osv...
Frimärkssamligarna kan du väl diskutera på Filatelsternas Riksfördbunds forum?

Om du abslolut vill diskutera dina frimärkssamligar med andra rollspelare så kan du ju göra det på Anslagstavlan (fd Vrålrutan) eller #rpgonline...

Och som det reda konstaterats så går det att plocka ut delar av en tråd och låsa bara den.