Kullendorff
Warrior
Ok .. så har man börjat spela NeoTech2.
Har länge gått och grunnat och längat efter att spela i Gibsons värld (VAR är er credit till honom någonstans i N2 boken NEO???) .. men så som NeoTech såg ut innan var det ju inte en chans att man spelade det och Cyberpunk känns ju så ämlans gammalt.
Men när N2 kom så stämmde ju mycket.
Sagt och gjort, nu spelas det.
Och givetvis har jag frågor och synpunkter...
* Först och främst, utan att ge kängor åt någon speciell, men finns det inga riktigt bra genomarbetade äventyr till N2 ute på nätet någonstans .. allt jag har hittar har varit material med gigantiska logiska missar och en story så tunn att mina spelare skulle smålé lite och fixa det på en kvart.
Så, efterlyses; bra, LÅNGA och välgenomtänkta äventyr.
Eller är det bara vi som spelar LÅNGA kampanjer/äventyr?
Ett "kort" äventyr för oss är c:a 100 speltimmar.
De flesta "äventyr/kampanjer" (jag har svårt för små äventyr och brukar oftast knyta samman allt) brukar vara minst 20+ speltillfällen á 10 timmar.
Och nej, jag har ingen som helst tid (men dock en j-a lust)att publicera något själv på nätet.
* En liten regelfråga
Den manodepresiva Yakuzan Matumara har fått lite problem. Framför honom står 2 stycken poliser och viftar med div brickor och vapen och strunt .. då Matumara inte har något som helt intresse att se närmare på deras inkvartering möjligheter väljer han att agera.
Han har mest i TO så han är först, han vill göra följande i en runda:
Sänka gris nummer 1 med en snabb spark i knävecket.
Samtidigt dra sin Glock och plugga gris nummer 2.
Och sedan avsluta med en armbåge i gris nummer 1 nacke (han ska om Matumara har fått som han vill vara på väg neråt och kvida vid det här laget).
Frågan är:
Vad blir det för svårigheter och NÄR sker allt?
Matumara har en TO på 65.
Blir det:
3 el. 4 handlingar .. dvs .. räknas just dragandet av vapent som en handling eller sänker det bara hans TO (någonstans står det att det inte räknas som en handling när man kollar högre svårighets grad)?
Och hur blir det med hans handlingar?
Gör han först sin första handling (lågspark mot knävecket) och sedan halverar man hans TO och ser om snut #2 hinner handla?. .. eller får han göra klart alla handlingar på en gång (sjukt isf) .. vad tycker ni?
Och vad säger N2's regler?
* Och så ett regelförslag som har med TO att göra ... jag antar att detta redan har tagits upp eller kanske till och med fanns med i N1 men ändå.
Varför inte sänka TO efter varje handling, så att de så att säga kommer i fas? ..
Låt säga Tjackpundaren Elliot är lite smått förbannad på den nesliga Hallicken Kurtz. Han drar sin Glock 60 och tänker plugga honom en 2-3 ggr. Han har (med hjälp av enorma mängder åttakantiga röda bör nämnas) en TO på 72 .. han avfyrar det första skottet och sänker då sin TO med (jag bara hugger ur luften) låt säga 15. Hans nästa handling kommer då på 55 osv ... om Kurtz väljer att göra respons handlingar så sänker även dom hans TO givetvis ... på det sättet så blir strider med flera inblandade bra balanserade ... jag bör nämna att jag dock tycker att N2 system funkar rätt bra det med.
Detta var bara början och mina allra första intryck, jag kommer att återkomma.
MvH
Kullen
*som just nu personligen skulle behöva en programsticka med Spanska*
Har länge gått och grunnat och längat efter att spela i Gibsons värld (VAR är er credit till honom någonstans i N2 boken NEO???) .. men så som NeoTech såg ut innan var det ju inte en chans att man spelade det och Cyberpunk känns ju så ämlans gammalt.
Men när N2 kom så stämmde ju mycket.
Sagt och gjort, nu spelas det.
Och givetvis har jag frågor och synpunkter...
* Först och främst, utan att ge kängor åt någon speciell, men finns det inga riktigt bra genomarbetade äventyr till N2 ute på nätet någonstans .. allt jag har hittar har varit material med gigantiska logiska missar och en story så tunn att mina spelare skulle smålé lite och fixa det på en kvart.
Så, efterlyses; bra, LÅNGA och välgenomtänkta äventyr.
Eller är det bara vi som spelar LÅNGA kampanjer/äventyr?
Ett "kort" äventyr för oss är c:a 100 speltimmar.
De flesta "äventyr/kampanjer" (jag har svårt för små äventyr och brukar oftast knyta samman allt) brukar vara minst 20+ speltillfällen á 10 timmar.
Och nej, jag har ingen som helst tid (men dock en j-a lust)att publicera något själv på nätet.
* En liten regelfråga
Den manodepresiva Yakuzan Matumara har fått lite problem. Framför honom står 2 stycken poliser och viftar med div brickor och vapen och strunt .. då Matumara inte har något som helt intresse att se närmare på deras inkvartering möjligheter väljer han att agera.
Han har mest i TO så han är först, han vill göra följande i en runda:
Sänka gris nummer 1 med en snabb spark i knävecket.
Samtidigt dra sin Glock och plugga gris nummer 2.
Och sedan avsluta med en armbåge i gris nummer 1 nacke (han ska om Matumara har fått som han vill vara på väg neråt och kvida vid det här laget).
Frågan är:
Vad blir det för svårigheter och NÄR sker allt?
Matumara har en TO på 65.
Blir det:
3 el. 4 handlingar .. dvs .. räknas just dragandet av vapent som en handling eller sänker det bara hans TO (någonstans står det att det inte räknas som en handling när man kollar högre svårighets grad)?
Och hur blir det med hans handlingar?
Gör han först sin första handling (lågspark mot knävecket) och sedan halverar man hans TO och ser om snut #2 hinner handla?. .. eller får han göra klart alla handlingar på en gång (sjukt isf) .. vad tycker ni?
Och vad säger N2's regler?
* Och så ett regelförslag som har med TO att göra ... jag antar att detta redan har tagits upp eller kanske till och med fanns med i N1 men ändå.
Varför inte sänka TO efter varje handling, så att de så att säga kommer i fas? ..
Låt säga Tjackpundaren Elliot är lite smått förbannad på den nesliga Hallicken Kurtz. Han drar sin Glock 60 och tänker plugga honom en 2-3 ggr. Han har (med hjälp av enorma mängder åttakantiga röda bör nämnas) en TO på 72 .. han avfyrar det första skottet och sänker då sin TO med (jag bara hugger ur luften) låt säga 15. Hans nästa handling kommer då på 55 osv ... om Kurtz väljer att göra respons handlingar så sänker även dom hans TO givetvis ... på det sättet så blir strider med flera inblandade bra balanserade ... jag bör nämna att jag dock tycker att N2 system funkar rätt bra det med.
Detta var bara början och mina allra första intryck, jag kommer att återkomma.
MvH
Kullen
*som just nu personligen skulle behöva en programsticka med Spanska*