Nekromanti Allt, med lite till!

Basenanji

Postd20modernist
Jag är en misslyckad odåga som aldrig kommer bli något.
Ok, nu är dessvärre (eller dessbättre?) min mor avliden och slipper se mina ständiga misslyckanden radas upp efter varandra, men jag inser så här när jag har blivit tretti-nånting, att hon nog hade rätt.

"Om du ska hålla på och hoppa mellan allt kommer du aldrig kunna satsa på något att bli riktigt bra på!"
Sa hon när jag övergav naturvetenskaplig linje för att börja på södra latins musiklinje istället.

"Va? Men vad hände med dina planer på att bli marinbiolog?"
undrade hon. Numera även jag. Ok, jag är en hyfsad musiklärare (hoppas jag, mina elever har börjat blänga på mig på ett grymt obehagligt sätt...) men det hade nog känts mer tryggt att vara en hederlig biolog eller nåt.

Alltså, det stora problemet med mig är att jag blir så nyfiken på allt! Jag skulle lika gärna kunna plugga ekonomi på universitetet som att börja jobba som kock. Eller kanske sitta och skriva böcker? Drömmen om mig som lyckad författare känns bra åtminstone. Historia? Grymt spännande. Fysik, biologi, matte, miljövetenskap, genusforskning, religion...äsch, jag blir lika nyfiken på allt.

Jag gillar rollspel, bara det är ju skumt. Men jag gillar också frijazz. Och ABBA. Och Pantera. Och Beethoven.
Och sport. Jag älskar att motionera. Basket, fotboll, innebandy, handboll, simma, dyka.

På senare tid har jag börjat gilla typ att "gå i skogen". Jag och min son ska light-campa nästa sommar. Fiska. Jag har aldrig fiskat förut men det var otroligt kul att fiska med min äldsta son i somras! Nu kan jag stå och glo på drag i en timme i fiskebutiken.