Jag sitter och funderar på hur jag ska göra med skador till Ett Steg Framåt. Grejen är den att strid kan dyka upp, men är inte spelfokus. Jag skulle gärna ha något system där saker som miljöfaror (kvävning, brand, kyla, strålning o s v) kom med på något vänster och även de påverkade.
Jag är också lite osäker på att kumulativa småskador ska leda till större skador (ergo HP/KP-plinkande).
Kort sagt, just nu har jag någon slags halvformad idé om skadesorter som knyts till miljöer, vapen etc och kanske skadenivåer, men lite osäker på hur jag ska få det att fungera på ett slimmat, intuitivt sätt.
Skulle vi kunna dra fram vilka sätt olika system har hanterat skador?
(Det här och mitt trasslande med initiativ är två stora problem för ESF - båda ska fungera i strid och övriga laddade situationer, båda har jag problem med att köra med varianter av de system som jag bäst känner till)
Jag är också lite osäker på att kumulativa småskador ska leda till större skador (ergo HP/KP-plinkande).
Kort sagt, just nu har jag någon slags halvformad idé om skadesorter som knyts till miljöer, vapen etc och kanske skadenivåer, men lite osäker på hur jag ska få det att fungera på ett slimmat, intuitivt sätt.
Skulle vi kunna dra fram vilka sätt olika system har hanterat skador?
(Det här och mitt trasslande med initiativ är två stora problem för ESF - båda ska fungera i strid och övriga laddade situationer, båda har jag problem med att köra med varianter av de system som jag bäst känner till)