Det här är en riktigt häftig idé, men det är inte så systemet är designat. Personligen gillar jag det här, dock.Laowai said:Fast bör inte mängden filament man kan alstra vara begränsat till magnituden på den ursprungliga ljusbesvärjelsen?
Typ, om du trollar fram effekten ljus med magnitud ett kan du bara alstra ett fototropifilament ur den effekten, som då genast försvinner?
Så är jag van att spela.Kraetyz said:Det här är en riktigt häftig idé, men det är inte så systemet är designat. Personligen gillar jag det här, dock.Laowai said:Fast bör inte mängden filament man kan alstra vara begränsat till magnituden på den ursprungliga ljusbesvärjelsen?
Typ, om du trollar fram effekten ljus med magnitud ett kan du bara alstra ett fototropifilament ur den effekten, som då genast försvinner?
Det låter lite ungefär som hur det borde fungera... du drar ju magisk energi från omgivningen och den energin går ju inte att skapa ur intet...Gemstone said:Om man är i ett kolsvart rum och sedan lägger effekten "Ljus". kan man alstra fototropi som vanlig då?
Samma sak för Skototropi och Mörker i ett helt upplyst rum.
Detta känns mest in line med eons magissytem som det ser ut just nu faktiskt. Du tar helt enkelt magiska filament och trycker ihop till en besvärjelse. Minskar du sen mängden fototropi i området genom att kasta andra besvärjelser med det ljuset så borde väl man ändå minska ner styrkan på ljuset?Kraetyz said:Det här är en riktigt häftig idé, men det är inte så systemet är designat. Personligen gillar jag det här, dock.Laowai said:Fast bör inte mängden filament man kan alstra vara begränsat till magnituden på den ursprungliga ljusbesvärjelsen?
En husregel jag hoppas de tar med i nästa version av Eon. Stora delar av magisystemet behöver revideras och arbetas om en hel del Förhoppningsvis kommer de också släppa fler effekter som man kan arbeta med. det vore ytterst trevligt om det fanns mer än bara de i mystik och tragikomi.Kraetyz said:Kort svar: Ja. Det är en husregel, men en som är värd att använda.
Inte med improvisation. Genom att öka Besvärjelse-slaget med Ob1T6 kan du få både Area och extra Avstånd.Laowai said:Fast man behöver ju lägga till ataxatropiska filament för att påverka area och liknande. Eller har jag massuppfittat totalt?
Detta gäller faktiskt även vid en vanlig formaliserad besvärjelse.Kraetyz said:Inte med improvisation. Genom att öka Besvärjelse-slaget med Ob1T6 kan du få både Area och extra Avstånd.Laowai said:Fast man behöver ju lägga till ataxatropiska filament för att påverka area och liknande. Eller har jag massuppfittat totalt?