Nekromanti Alternativ Bakgrundstabell

Virvelmoln

Veteran
Hej, jag har för mig att jag såg en tråd där jag hittade en hemmagjort bakgrundstabell som var ganska omfattande här på forumet för ett tag sedan, tänkte att jag skulle prova spela med den inför mitt nästa äventyr, men hittar den ej längre, någon som vet vart något sådant kan finnas? :gremsmile:

Poseur

Swashbuckler
Lär säga att igår satte vi och gjorde nya Eonroller och tog och använde ditt (ert) karaktärsskaparsystem, aningen modat . Jag som SL har aldrig haft så roligt att skapa roller med mina spelare, ever. Tror jag endast tyckt det vart roligare att skapa Eon-roller faktiskt var typ första gången man gjorde roller och det var liksom 10+ år sedan.

Så varmt rekommenderat!

Mundo

Myrmidon
Har sagt det förut.
Den är skitbra.

Vi moddade lite, men efter att ha använt grundböckerna så mycket så var det klart roligt med något nytt, speciellt när det var så välskrivet.

Mundo

Myrmidon
Tja, till att börja med så måste ni gilla alver.
JÄTTEMYCKET.

En thism har enligt era regler 3 mer i styrka/tål än en människa och 2 mer i Rör.

Riktigt så jäkla overpowered är de inte.
Så lite statchanges behövs göras, men det kan man göra lätt genom att titta i grundboken och utgå från att har man ingen bonus får man +4, och sen modifiera därifrån.

Virvelmoln

Veteran
Ja, vi har gjort gubbar med, och vi använde grundboken som ett alternativ , så om man fick 68 på fysiska egenskaper så kunde man välja mellan nr 68 på antingen eran tabell eller grundboken. Kan dock säga att typ 95% av valen blev ifrån eran tabell : ) sen om det var för att det var nya val eller bara roligare vet jag inte, jag var inte spelare.

Det jag sett är väl att det verkar vara kraftiare saker i allmänhet på eran tabell vilket jag tycker är bra, för då har man två olika tabeller beroende på vad man vill köra för äventyr : )

AnVili

Warrior
Mundo said:
Tja, till att börja med så måste ni gilla alver.
JÄTTEMYCKET.

En thism har enligt era regler 3 mer i styrka/tål än en människa och 2 mer i Rör.

Riktigt så jäkla overpowered är de inte.
Så lite statchanges behövs göras, men det kan man göra lätt genom att titta i grundboken och utgå från att har man ingen bonus får man +4, och sen modifiera därifrån.
Alverna ju är sjukt op i vanliga EON så det är inte vara så stor skillnad.

Scullicon

Veteran
De flesta alverna är de inte mycket skillnad på faktiskt, Men nån anledning till varför just Thism gjorts om till de så mycket bättre?

Mundo

Myrmidon
Jo.
En jättestor skillnad faktiskt.
Thism blev bättre i typ allt, jämnfört med vad de är i grundboken.

Men jo, alver är vansinnigt OP i vanliga Eon också, speciellt om man spelar en något äldre alv.

Då kan man få ganska så sjuk mängd erfarenhet att spendera innan spelets början.

Poseur

Swashbuckler
Då kan man få ganska så sjuk mängd erfarenhet att spendera innan spelets början.
Well du ska vara i det närmaste inåtvänd innan du kommer upp i de enheter du får ifrån skolgång. :gremwhistle:

Men man får ju ganska många extra slag på huvudtabellen dock.

Men annars är väl knappast alver mer OP än någon annan ras egentligen? OP på vilket sätt då?

/Poseur lite förundrad.

Scullicon

Veteran
Precis, Alver blir ju som kallat ''lidande'' vid 22 år (skenbar ålder)då har man ju inte ens nåt 50 år.

Så ställer samma fråga OP hur då?

Laowai

Hero
Fast enligt nya alverboken finns det ju en hel hög sätt att inte bli inåtvänd. Har lyckats göra en alv på närmare 500 år utan att den blev lidande tack vare generösa träffar på bakgrundstabellen och högt PSY.

Granted, då ska man ju gärna ha högt PSY och få de där träffarna på bakgrundstabellen också, men helt svårt är det inte att bli rätt OP som alv.

Scullicon

Veteran
Jag har själv gjort flera alver på över 200 år,
Men då har vi helt enkelt bara ignorerat faktumet att de skulle bli inåtvända.
Man spelar ju trots allt för nöjes skull.

Poseur

Swashbuckler
Varför inte då spela en ung alv som är nyfiken på världen istället? Någon som är hoppfull och tror att han kan övervinna förbannelsen och sedan sakta men säkert bli mer och mer lidande.
Om man spelar flera flerahundraåriga alver som inte ens är lidande tar det ju bort en stor del utav vad som gör alverna till alver.

/Poseur mest fundersam