Nekromanti Alternativ: irc-klienter?

solvebring

Superhero
Jag har tröttnat på XChat. Det känns så ineffektivt. Funktionerna är begränsade och ingenting görs snabbt och enkelt. Det kanske mest beror på vanan men Xchat har jag ändå använt ett år eller så nu. Jag kör helst gamla versioner av mIRC om sanningen ska fram. På laptoppen där jag har XP som OS kör jag mIRC.6.2 med vilket jag är helnöjd. Jag kan sätta min perform, mina färger och mina highlights precis som jag vill och det väldigt enkelt. I XChat är t.ex. ändringarna för färgscheman helknas och verkar för den delen inte fullständiga.

Fast det jag stör mig mest på är XChats ikoner för status i userlistan. Istället för det normala, @, + osv. så använder Xchat färgade pluppar som ser ut som något annat jävla julspel från Msn. Vedervärdigt!

Nå, jag tröttnar alltmer på de här tillkortakommandena som jag bara delvis lyckats kompromissa med. Någon som har förslag på någon annan klient? Helst någon som är väldigt lik mIRC's äldre versioner. Jag kunde iof testa mIRC under Wine men jag vill köra så lite som möjligt genom Wine. Det är trots allt sällan fullständigt felfritt.

Matolo

Warrior
Jag kör MSN, ICQ, Skype, IRC och vrållåda från Pidgin. Inte 100% nöjd med det (hanteraringen av språkinställningar för stavningskontroll är ganska tafflig), men jag har inte hittat något bättre.