Alternativ till MS Office?

Khan

Kondottiär
Hej och hå.

Nu har OpenOffice Writer kraschat för femtioelfte gången i rad för mig. Jag ger upp.

Är det någon som vet vad det finns för alternativ som inte kostar skjortan (helst gratis) och inte är konstruerat av PytteMjuk?

Hej och hå.

Nu har OpenOffice Writer kraschat för femtioelfte gången i rad för mig. Jag ger upp.

Är det någon som vet vad det finns för alternativ som inte kostar skjortan (helst gratis) och inte är konstruerat av PytteMjuk?
Vad är det du behöver göra?

Jag använder i stort sett enbart Google-Docs. Jobbar med det i team som ibland omfattar en hel drös människor, på produkter som släpps kommersiellt, och har inte haft några som helst problem i princip.

Khan

Kondottiär
Jag använder främst GDocs jag med, men behöver då och då ett fast program på datorn. Tex. för att läsa docx-filer, och kunna skicka hem grejer som har lite rejälare layout som inte går att läsa via GDocs.

LibreOffice står på listan, tackar. Har någon annan något mer tips?

cogitare

Swashbuckler
Jag använder främst GDocs jag med, men behöver då och då ett fast program på datorn. Tex. för att läsa docx-filer, och kunna skicka hem grejer som har lite rejälare layout som inte går att läsa via GDocs.

LibreOffice står på listan, tackar. Har någon annan något mer tips?
Jag läser docx-filer via Google Docs då och då. Formateringen kan bli sådär, men om det bara är för att se texten har det aldrig varit problem.

Behöver iofs laddas upp till Drive:n. Har inte testat med lokal Google Docs app. Den kanske kan konvertera.

Har inte använt något annat än Google Docs på många år nu. Men jag gör bara hobby-grejor.

Cog.

Ivan NWG

Warrior
Libreoffice always worked better than Openoffice for me.

I like OnlyOffice for openoffice compatibility but I don't know if its Mac only or not. Its a bit more polished feeling in some ways I think.