Fienden
Hero
Petter: Demoner kan manifestera sig fullt fysisk på Mundana. Detta händer bland annat vid peripetierna, om jag förstått saken rätt. Jag anser att även kosmiska och elementarvarelser tillhör samma grupp som demoner, och även den psykotropiska manifestationen andar. Som ni vet kan man ju faktiskt binda andar till föremål också (dessa kallas förövrigt fetischer). Jag skulle tro att anledningen att det inte finns än är just den du säger: Det är svårt att komprimera elementarvarelser och kosmiska varelser, då dessa har mycket enklare att manifestera sig fysiskt än demoner och andar.
Jag tror fortfarande att det skulle funka. Kanske om man utför själva bindningen på en plats som är högmagisk för elementet vars elementar man binder, då den inte skulle behöva en lika stark koppling till den fysiska världen. Eller möjligtvis om man tillkallar elementaren direkt genom harmoniseringen, utan att materialisera den först med gestalta. På detta sätt skulle varelsen användas utan att den manifesterar sig i sin fysiska form först. Ett miniatyrpentagram likt de som används i demon/ande-bindning skulle hindra den från att manifestera sig fritt när bindningen väl är över.
//Kraetyz, något trött efter skolan
Jag tror fortfarande att det skulle funka. Kanske om man utför själva bindningen på en plats som är högmagisk för elementet vars elementar man binder, då den inte skulle behöva en lika stark koppling till den fysiska världen. Eller möjligtvis om man tillkallar elementaren direkt genom harmoniseringen, utan att materialisera den först med gestalta. På detta sätt skulle varelsen användas utan att den manifesterar sig i sin fysiska form först. Ett miniatyrpentagram likt de som används i demon/ande-bindning skulle hindra den från att manifestera sig fritt när bindningen väl är över.
//Kraetyz, något trött efter skolan