DoD Alternativt rollformulär till DoD23

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
För mitt eget nöjes skull slängde jag ihop ett nostalgirollformulär till Fria Ligans Drakar och Demoner:

DoD23-alternativt-rollformular.png

Liksom på originalformuläret jag snott ifrån inspirerats av ryms inte allting på framsidan, utan man får använda baksidan för att anteckna minnessak och småsaker.

Formatet är A5, så det går utmärkt att skriva ut två på ett A4.

Attachments

ChrilleT

Swordsman
Detta kommer jag använda när det blir dags att spela. Snyggaste hittils till nya DoD.

Girighet

Warrior
Vi skrev ut och använde formuläret igår. Det var mycket uppskattat! Dock föredrogs de i A4 format före A5 då det var större text och mer plats att skiva. Ja, vi börjar bli gamla :)
Kritiken som framkom var att det kunde vara svårt att läsa det man skrev i de röda fälten med blyerts (ja, vi är gamla) och några önskade att de varit vita istället.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vi skrev ut och använde formuläret igår. Det var mycket uppskattat! Dock föredrogs de i A4 format före A5 då det var större text och mer plats att skiva. Ja, vi börjar bli gamla :)
Kritiken som framkom var att det kunde vara svårt att läsa det man skrev i de röda fälten med blyerts (ja, vi är gamla) och några önskade att de varit vita istället.
Jag gick mer på nostalgi än användbarhet är jag rädd. (Men de fält som ändras oftast är vita, precis som på originalet.)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
... några önskade att de varit vita istället.
Tips från sidlinjen: öppna i Acrobat Reader, tryck på "Redigera PDF", klicka på de färgfält du vill ta bort, tryck på "Radera" alt. "Delete" och hey presto!

Säg inget till Dante om det här tipset ...