Med tanke på hur abstrakta skadorna är i D&D, med livspoäng som kan nå flera hundra, verkar det lite tokigt att försöka införa något sådant.
Rollfigurerna i D&D är matinéhjältar som inte behöver halta omkring bara för att de har fått en pil i låret. Om du är ute efter extra skada när man träffar vitala kroppdelar, finns detta redan i form av fataliteter (criticals) och tjuvhugg (sneak attacks).
Man måste ju alltid fråga sig varför man vill lägga till något nytt. Vill du ha mer "färg" på striderna? Se till att SL beskriver huggen bättre än bara "du får sju poäng skada av orchen". Vill du att en tursam pil som träffar i en vital del skall kunna dräpa en rollfigur direkt? Existerande fataliteter ihop med en justering av gränsen för massiv skada, fixar det. Vill du att man skall kunna sikta mot en viss kroppsdel? Kommer inte alla att sikta mot strupen då? Och gör man inte redan det i en strid?
Min egen erfarenhet av en D&D-variant (MD&D) med kroppsdelar, resulterade alltför ofta ett alla stridande efter ett tag hamnade på golvet med svårt skadade ben. En viss grotesk komik över det hela, men inte det hjältespel jag föredrar.
/Mikael