Nekromanti Altor

Pazuzu

Warrior
Hallå alla

Jag har tröttnat på DoD6-skräpet nu och kommer därför starta en websida för att hålla Altor och de riktiga (förfinade) Drakar och Demoner reglerna vid liv. Sidan heter helt enkelt Altor och ska komma att innehålla extremt högkvalitativt material.

Förhoppningsvis ska man kunna ladda upp eget material och kanske ha en gästbok/forum där om intresse finns. Men det dröjer givetvis innan det börjar dyka upp saker där.

Det som är någorlunda färdigt är ett rollformulär, kartor och en bok (typ) jag kallar "Altor". Eftersom det inte ens finns en html-sida ni kan mötas av när ni går in ger jag här en manuell länk till en liten grej till Altor :gremsmile: Hoppas ni blir fascinerade och säger snälla saker så jag får lust att göra klart saker och hålla fet kvalité på det. Eller säg hellre ärliga saker än snälla, det blir mer konstruktivt då lixom :)

http://skelett.nu/DoD/altor_test.avi Den är på inget sätt färdig. Bara så ni vet.

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Helvete...

...vad härligt, jag ser fram emot din sida och hoppas den kommer snart. Blev lite fundersamm över klotet som snurra, men min hjärnverksammhet sa att det var Altor och inte jorden, fy fan va coolt. Nu har jag "Bookmarkat" din sida, hör av dig när den e klar =)

Liberate Tu-Temet Ex Inferis.
. . . eller på svenska . . .
Rädda Dig Själv Från Helvetet.

Pazuzu

Warrior
Lightwave 6. Det där är inte ens raytraysat alltså... typ scanlinad och texturen snabbt wrappad genom VU, så vänta tills den e färdig...

Pazuzu

Warrior
Re: Helvete...

Hehe, din hjärnverksamhet fungerar bra! Det är altor... om kan trycker stop och spolar tillbaks, ser man lilla Ereb rätt tydligt...
Det som ska till är rätt proportioner på landsmassorna, moln, berg, hav, skog, snö, magma och stjärnor, och Altors nio månar. :gremsmile: Sen kanske en inflygning genom atmosfären ner på en gata i krilloan blir aktuellt...

Det där är inte ens raytraysat alltså... typ scanlinad och texturen snabbt wrappad genom VU, så vänta tills den e färdig...

Nu snackar du teknisk mumbojumbo som konsumenten inte förstår sig på. Ska det vara så? Är det så?

Sverker Olofsson

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan

Pazuzu

Warrior
Nu frågar jag dej så här... ska det verkligen va på det här sättet?

hohoho...

Tänkte att han kanske kan sånt eftersom han undrar.

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Fy fan...

...sluta nu, kan du göra det? Det kommer bli så jävla maxat så hälften vore nog =).
När du vräker ur dig såna där saker så får du se till att din sida kommer ut snart, jag ser fram emot den så fett mycket.

Liberate Tu-Temet Ex Inferis.
. . . eller på svenska . . .
Rädda Dig Själv Från Helvetet.

Rickard

Urverk speldesign

Glöm inte bara elden längst nere i Ereb och ismassorna i norr annars är jordklotet jäkligt coolt.

/[color:green]Han</font color=green> som ska visa animationen för sina spelare och säga "Där är Berendien. Mitt i norra halvön är ni nu.."

hatten

Swashbuckler

Nej nej nej vi i våra Alter kampanjer har kommit fram till att det finns ingen eld så långt söder ut bara en ekvator..
Det som finns i Soluna är en magi nod som gör södra öknen brinnande hett men om man segler runt den eller tar en annan väg så inga problem..

Och i och för sig det blir kallare ju längre norrut eller söder ut man kommer....
Faktum är att det blir extremt mycket kallare på några ställen där det finns en Magi nod som gör det extremt kallt..

Rickard

Urverk speldesign
Kollade upp det med elden...

...och du hade rätt. Det var jag som kom ihåg lite fel men å andra är hettan i "sydpolen är näst intill mördande".

En sak som jag hittade när jag läste var med Solunas ökenslätter som var rätt ballt.

"<EM>Bergen i Traxilme är av mångfärgad koloritsten som får landskapet att skimra i regnbågens alla färger. Ökenslätterna täcks av puderfin violett sand med skiftningar i grönt och gult, medan bergen tecknas i skarpt purpurrött och andra klara nyanser. Själva luften skiftar färg, sannolikt genom att magnetiska strömmar lyfter fram olika partiklar från dag till dag, så man vandrar som i en dröm.
Traxilme är emellertid lika förädiskt som vackert. Från slätterna hämtar många gifthandlare mineraler som är stommen i allehanda dödliga brygder. När det blåser upp kan vidsträckta giftmoln bildas och göra omgivningen osöker.</EM>"
<P ALIGN=right><EM>Kampanjboken s. 12.</EM></P>Traxilme ligger (för de som inte vet) i östra Soluna.

/[color:green]Han</font color=green> som ska ta sina spelare dit nå'ngång