Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Den 22 mars kommer Altors Vidder den första riktiga spinoffpodden till Soloäventyret, att ha premiär och det är en återkomst till en värld och ett rollspel som betydde mycket för mig. Jag talar förstås om rollspelet Drakar och Demoner och världen Altor.
Till min hjälp har jag Mattias Fredriksson som karkionen Iblis, vilket kommer rama in det storslagna äventyret som berättarrösten som introducerar varje avsnitt.
Vi kommer att få följa ett flertal hjältar under deras äventyr i Altors Vidder, men först ut är Andreas Lundström (Sweden Rolls, Tärningen är kastad och Riddles in the Dark) som halvorchen Ogmund som lämnar det trygga Torshem för att bege sig ned till Berendien (och äventyret Enhörningshornet). Därefter får vi följa den trakoriska landsflyktingen och riddaren Sanko Anka (spelad av Jimmy Jonsson) som lämnar tryggheten i Kandra bakom sig för att bege sig till Monturerna.
Fler hjältar kommer att följa längre fram, men varje berättelse måste starta någonstans och vi har valt att börja med dessa!
Altors Vidder har premiär 22/3, 2021!