Purgatory är vis.Purgatory said:Jag vill bara ha en ny modul och struntar i vilken det är, fast helst vill jag ha Västlanden, Alver och Jargien.
Alver är underbara skådespelare för opera.Poseur said:Hope the man in black takes you, Blasphemy! get Him!
(Hoppas folk kopplar skämtet)
Eller , liksom lite seriöst då. Visst kan jag hålla med om att Alver i dom flesta fantasysettingar är ganska tråkiga och tjatiga.
Men Eon´s alver har något dom alverna inte har, ångest. Dom är liksom förbannade vilket gör att dom är så underbart melankoliskt melodramatiska.
/poseur kaffe är gott.
Visst visst, men jag skulle nog oxå bli rätt deppig efter 1000 år utan kaffe. Dessvärre har jag fått för mig att alver som blir inåtvända och etc. blir i princip ospelbara och funkar i bästa fall som mystiska halvt värdelösa slp:er.Poseur said:Eon´s alver har något dom alverna inte har, ångest. Dom är liksom förbannade vilket gör att dom är så underbart melankoliskt melodramatiska.
/poseur kaffe är gott.
1T100 Mental EgenskapOreh said:1T100 Nackdel
87-88 Oreh har dålig erfarenhet av alviska rollpersoner. +5 i aggression i diskussioner som rör alver och sådan som kan relateras direkt till alver.
Av vad som har sagt om den nya boken tror jag att jag snappat upp dels att den ska förklara att det inte är så att 90 % av alvsläktet ägnar merparten av sin tid med att stirra in i en vägg, vilket är braVisst visst, men jag skulle nog oxå bli rätt deppig efter 1000 år utan kaffe. Dessvärre har jag fått för mig att alver som blir inåtvända och etc. blir i princip ospelbara och funkar i bästa fall som mystiska halvt värdelösa slp:er.
En annan sak jag har svårt för att att skilja på alla stammarna, eller snarare fördjupa mig och fårstå var och en ordentligt. I och med att de är så många (sex stycken) har de bara fått ett uppslag var i "förbannelsens folk". Kanske är det därför man vill släppa en ny version?!
Vad kommer egentligen den nya boken innehålla, bra beskrivningar av boplatser vore heller inte fel!!