Nekromanti Alver: Förbannelsens folk i PDF [download]

Eagle

Swordsman
Hej!

Det ser inte ut som om Alver: förbannelsens folk ska komma ut någon gång inom överskådlig framtid. Är det någon av er på forumet som vet något nytt om vad som kommer ske? Dungeons & Dragons valde att lägga ut sina gamla utgångna produkter som PDF filer på sin hemsida för nerladdning. Är detta något som Carl Johan och Marco kan tänka sig att göra med Alver: förbannelsens folk till Eon?

Hjalle

Swashbuckler
Skulle inte tro det. Alver: sångarns ätter kommer i sinom tid, och lägger de upp gamla boken på hemsidan lär betydligt färre köpa den nya modulen. Sålunda, det är inte särskilt troligt alls.

-Hjalle, tror.

Eagle

Swordsman
varför inte säga som det är...

Du säger i sinom tid.... varför skriver de inte det på sin releaseplan - i nuläget finns den inte med där. Så mycket annat prioriteras före. Först ska Krigsherren komma, sedan misslor, jargiska kejsardömet och Thalamur. Du säger i sinom tid... men varför inte säga som det är... 3-4 år. För övrigt tycker jag prioriteringen på Neogames skötts dåligt - Att de inte har kunnat ge ut en spelledarskärm till nya Eon 3 är under all kritik. Hur svårt ska det vara att sätta ihop en spelledarskärm på några sidor och skicka till tryck?

Hjalle

Swashbuckler
Re: Därför att det förmodligen inte är sant

Av vad jag hört prioriteras boken om Alver väldigt högt - åtminstone bland de tre mest prioriterade. Att de inte lagt upp modulen på releaseplanen är av mindre betydelse.

-Hjalle, meddelar.

Krille

Super Moderator
Re: varför inte säga som det är...

"varför skriver de inte det på sin releaseplan"

För att Neogames suger på att hålla sin sida och releaseplan uppdaterad. Har du inte märkt det än?

"Att de inte har kunnat ge ut en spelledarskärm till nya Eon 3 är under all kritik. Hur svårt ska det vara att sätta ihop en spelledarskärm på några sidor och skicka till tryck?"

Av erfarenhet kan jag säga att det är produktionsmässigt något av det svåraste man kan göra. Det är förvånansvärt ont om tryckerier som kan trycka spelledarskärmar, faktiskt. Har man konstiga format, som det som Neo planerar med tre liggande A4, så är det ännu svårare.

Det beror på hur maskinparken på tryckeriet ser ut, och i många fall så talar de bara om vilka maskiner de har, inte vilka format de klarar. Så man får kontakta varje tryckeri och fråga dem, och i och med att skärmar är rätt avancerade saker (stora ark, konstiga veck) så är det hejjans mycket tekniskt jox som ska förmedlas fram och tillbaka, så att man är säker på att tryckeriet klarar av jobbet.

Helmgast

Du säger i sinom tid... men varför inte säga som det är... 3-4 år.

I snitt har Eon fått 3-4 moduler per år sen starten. Det kommer nog fortsätta gälla. Således Krigsherren, Thalamur, Bestialiska folk och Sylfens vrede II iår. Nästa år Alver, Jargiska kejsardömet och Misslor. Kanske. Men tre-fyra år är hursomhelst inte troligt.

Emil

Hero
Finns visst med...

Kanske inte på de vanliga releaseplanen, men titta under lägesrapporten. Där står 2005.

Jag skulle gissa på att den nya Alv-boken är en sådan som sätts ihop när allt som ligger och väntar är klart. Antagligen är det ingen som jobbar aktivt med projektet. Textmassan från förra upplagan finns och den ska "bara" omarbetas och fyllas ut när tid finns.

/Emil

Wanda

Veteran

" snitt har Eon fått 3-4 moduler per år sen starten. Det kommer nog fortsätta gälla. Således Krigsherren, Thalamur, Bestialiska folk och Sylfens vrede II iår. Nästa år Alver, Jargiska kejsardömet och Misslor. Kanske. Men tre-fyra år är hursomhelst inte troligt."

Jag tror att du kan byta ut Sylfvens vrede II mot Alver faktiskt på grund av främst två saker:

(1) Alver nämns i texterna vad som händer på Neogames och att de hoppas få ut den detta år. Sylfvens Vrede II nämns inte överhuvudtaget.

(2) Alvermodulen är nog mer eftertraktad än Sylfvens Vrede II och dessutom brukar bakgrundsmodulerna sälja bättre också.

// Wanda

Gastono

Hero

Blir det Krille som skriver Alver igen (så fort misslor är färdig) eller hoppar någon annan in?

Gastono

Hero
Re: Sebastian / Ljusetsriddare [OT]

Ahhh, va bra.
Han lyckades verkligen bra med drakar så det blir nog ett mycket bra resultat.

Sebastians andra modul om jag inte misstar mig?