Nekromanti Alver i Trudvang

Foggmock

Myrmidon
Det var en ganska ball idé som jag tänker sno så grymt mycket. Tog sig alverna till världen i eterseglare eller blev ditskickade av gudarna så är det givetvis deras gamla hemvist som lyser igenom och påminner dem var natt och inte några brinnande gasbollar, och det här nästan centrala i flera alvmyter att alverna är på väg bort går ju också att applicera. De vill helt enkelt tillbaka till stjärnorna.

...jag börjar bli mer och mer inne på det här med att forumiter från VÅRT forum borde skriva Riotminds moduler istället för folk från DERAS forum. :gremgrin:

Dimfrost

Special Circumstances
Äh, se det som att vårt forum är det som återstår sedan man har gallrat bort bottenskiktet :gremgrin: (och nej, jag är inte helt seriös, ifall någon mot alla sannolikhet skulle ta åt sig). Forumen behöver väl inte vara så åtskilda. Till exempel tycker jag att det är riktigt kul att Brunalven har börjat komma hit.

Kul att du gillade idén, för övrigt.

/Dimfrost

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ööööh

Hej!

Några kommentarer.

...jag börjar bli mer och mer inne på det här med att forumiter från VÅRT forum borde skriva Riotminds moduler istället för folk från DERAS forum
Jamen, jamen, det är ju det jag gör... :gremlaugh:

Tog sig alverna till världen i eterseglare
Nej. Jag kan säga att alverna INTE kom till Trudvang i eterseglare. De kom på annat sätt. Inte i konstiga flygskepp, a la Spelljammer eller ElfQuest. Den idén är så gjord redan att jag inte vill ta i den med tång. Fast helt undkommer jag inte tankarna... alverna heter inte Stjärnornas barn för intet. :gremlaugh:

Magnus

Foggmock

Myrmidon
Re: Ööööh

Tja, det var främst för egen skull. Eterseglare behöver ju heller inte användas i betydelsen "konstigt Jymdskepp" utan kan vara en metafor eller förvriden myt. Eter är ju ändå ett slags element, de kan ju ha surfat in i Trudvang på the waves of magic, dude.

Kort och gott, det var inte dig jag försökte inspirera utan mig själv.

Renfield

Swordsman
Kort, halft OT

Ville bara påpeka att den sortens spontana spånande i halvt skönlitterär form bara är bra för inspirationen och inlevelsen.. Mer sånt, även om jag själv [med tanke på klockan] är oförmögen..