*harklar sig*
Som moderator så accepterar jag inte dylika kommentarer så som "Det är ju som en stor ÅSNE BAK !!!!!!!!!!!!!!" oavsett om ni känner varandra eller inte. Så sluta upp med sådant!
Vad gäller alver så är det bara att konstatera att deras smideskonst är bättre än många människors, deras magi är bättre än många människors, de lever i tusentals år och de hänger sig till fullo åt sina åtaganden så att dessa uppnår perfektion. Teknologiskt, magiskt, biologiskt så är den enskilda alven i mångt och mycket överlägsna människor, ja. Det är tänkt att vara så och det med en god mening.
Istället för att ställa dig upp och bröla "Det här suger!" så gör någonting konstruktivt av det. Låt människor vara misstänksamma mot alver, låt magikerna i Legio Colonan skälla ut alverna i hus Cuvri'an för de inte delar med sig av sina stora kunskaper. Gör alver till någonting exotiskt som vanligt folk knappt ser istället för monsterboffare med dubbla Carwelans. Framför allt, låt förbannelsen göra sig påmind. Din genomsnittliga alv blir inte äldre än 300 år innan förbannelsen börjar bli mycket påtaglig. Faktiskt påtaglig så till den vida grad att vanliga vardagsgöromål blir problematiska, för att inte säga omöjliga. Så alver blir faktiskt inte "ca 999999999999991 miljoner år gamla" så som du uttrycker det. Efter 300 så är dom flesta helt enkelt inte längre produktiva samhällsmedlemmar utan slutar sina dagar som bittra, deprimerade alver som saknar livslust. Självmord torde vara den mest "naturliga" dödsorsaken för alver.
Som sagt. Alver har fördelar, men jag ser faktiskt inte vad som är problemet med det. Så till vida ni inte spelar för att "vinna" och vill att alla ska ha identiska förutsättningar för sina rollpersoner. Det är dock en mentalitet som jag inte delar.
/Naug, StoreNaug ser dig