AEGIS PRIME
Swordsman
Undrar vad som har hänt med Ljusetsriddare? Har han isolerat sig med en ny alver modul eller är det någon annan som har hand om den. Är mycket intresserad av nya Sanari regler...
Ja, de har juh fått dubbelt så många sidor som de övriga alvstammarna.Hittils så tycker jag den alvras som är bäst beskriven är Hanéa
Om man ser yrkena för vad de är, en lös mall som används vid karaktärsskapandet, varför skulle olika typer av krigare/spejare/sjömän skilja sig så extremt mycket mellan olika kulturer? Visst de har olika inriktning, men det är väl det man använder de fria enheterna till?Ett nytt yrke ska juh iaf komma i Eon III... Men jo, alver är alldeles för olika människor för att bara ha tre 'egna' yrken, varav ett (molnryttare) är ett väldigt ovanligt alvyrke och ett (druid) specifikt för léaram.
Det blir det inte. Varför? För Marco skriver bättre än de flesta andra på Neogames.Tja, det lär bli gräjt om det blir som Cirefalier.
Här håller jag i princip med.Problemet med yrken är att oavsett hur fria de är så ses de som en begränsning och att alternativen till variation uppfattas som de enda alternativen, inte som exempel på alternativ.
Här har du faktiskt fel.Detta förvärras av att det inte finns något system för att bygga en rollperson rent generellt. Man måste bygga en rollperson som har ett yrke, eftersom framgångsmekanismen och färdighetsvalen är så centrala i rollpersonsgenereringen och båda dessa bestäms av ens yrkesval.
Hade det funnits ett system för att bygga egna yrken så hade det underlättat. Det behöver inte vara särskilt komplicerade regler. Det viktigaste är att de finns...
Lugn i stormen nu. Jag drar mig för att kalla cirefalier för ett mästerverk. Men visst är det bra, t o m det bästa som skrivit på sistone. Men något mästerverk är det inte. Det omdömet drar jag mig för att dela ut.Låtom oss hoppas att andra modulskrivare sporras av Marcos magnifika mästerverk.
Det är inte regler. Det finns inget reglerande på hur många utrustnings-val man får, eller hur mycket Stridsvane-enheter.Eon II, s. 61 presenterar en frivillig regel för att bygga egna yrken som är enkel och smidig. Problemet är väl helt enkelt att folk inte märkt att den finns, kombinerat med suktandet efter ’officiella’ förklaringar och regler.