En ensam fågels viskningar
Fortfarande ingen som vet var Ljusetsriddare sysselsätter sig med?
Rykten på stan säger att han haft en kort semester på Gotland under medeltidsveckan och att han därefter flyttat till en ny lägenhet i, den så kallade, "staden" Falkenberg.
Vad gäller neogamesprojekt har han tillbringat delar av sommaren med skrivande och korrande av Eon III och just för tillfället är det en genomgång av ett utkast (skrivet av
Drakvrede ) på den kommande Andemodulen samt skrivande på några av folken i Barbarer & Människofolk som står på dagsschemat. Därefter sägs det att han eventuellt skall vara med och snickra lite på innehållet i Alver 2.0 men om det blir så eller ej det får tiden utvisa. Andra osäkra och inofficiella källor gör gällande att han börjat skriva på en ny ännu icke omnämnd modul som skall ha en del kopplingar till innehållet i Drakar och Legender & Hemligheter men huruvida detta stämmer eller ej är något man än så länge endast kan spekulera i då ett sådant projekt naturligtvis ännu har en viss sekretessnivå...
Med Sanari så har jag hört någon fågel kvittra i mitt högra öra om att det skulle vara mer utbyggt om Sanaris magi och dess traditioner.
Enligt mina källor så skall Ljusetsriddare vara en förespråkare av ett sådant innehåll i Alver 2.0.
Sanari är den alvrasen som jag tycker har fått minst uppmärksamhet på en lägre nivå.
Om Ljusetsriddare har en viss delaktighet i Alver 2.0 så kan det nog bli ändring på den saken...
Ofta är Sanari inblandad i diverse komplexa och avancerade hemlighter.
Vad jag har förstått av Drakarboken så är Ljusetsriddare rätt förtjust i hemligheter och intriger så det blir nog knappast mindre av den varan om denne deltar i skrivandet på den nya alverboken.
Återigen anser jag att Drakar är den bästa EON modulen någonsin med Cirefaler tätt efter
Jag är rätt säker på att det är just sådan feedback som får en lat skrivare som Ljusetsriddare att fortsätta att hålla pennan välvässad...
/Fågeln i etern