Nekromanti Alver och Ljusetsriddare

Hjalle

Swashbuckler
Re: Om kläder

Jag drar mig för att kalla cirefalier för mästerverk.
Men inte jag. :gremwink:

/Joel - kommer på en rollspelsprodukt på rak arm han vill kalla mästerverk.
Mm?

-Hjalle, kommer på en rollspelsprodukt på rak arm han vill kallla mästerverk - Cirefalier. :gremgrin:

rax

Swordsman
Re: Därför att yrken är centralt i Eon

Det är inte regler. Det finns inget reglerande på hur många utrustnings-val man får, eller hur mycket Stridsvane-enheter.
F'låt? Menar du verkligen att du underkänner ’Egna yrken’-regeln för att den överlåter åt spelledaren att tänka själv när det gäller hur många utrustningsval eller enheter till Stridsvana man får?

/Rax, smått chockad :gremshocked:

Pendragon

Swashbuckler

Zonernas Zoologi. Helt makalöst läskigt bra monstermodul. Inget annat kommer i närheten.

Alla andra rollspelsmoduler har garanterat minst en sak jag inte tycker är jättebäst.

Märk väl, Cirefalier är en väldigt bra produkt. Den har egentligen inga skavanker eller svaga sidor, men å andra sidan inget som fick mig att ropa jättewow när jag läste den. Den hade typ fått näst högsta betyg i alla kategorier, och det är, i min mening, inget mästerverk.

ZZ å andra sidan har verkligen allt man kan önska sig. Den är ungefär som den ocensurerade versionen av "Weekend" fast med explosioner.

/Joel - ställer höga krav innan han kallar något för "mästerverk".

Re: Därför att yrken är centralt i Eon

F'låt, jag menar att jag underkänner den för att det inte är en regel så mycket som en utökning av "Spelledaren har alltid rätt".

För att klassa den som en regel så bör den också ha något som vi inte redan visste i sig. Det är väll klart att jag som erfaren spelledare är fullt kapabel att göra nya yrken utan att behöva regler för det hela, jag säger bara att 'Egna yrken' inte är en regel utan en rubrik, en paragraf.

Jag säger inte att jag är en sifferkåt nörd utan egen tankeförmåga. Men vi vet alla att de finns där ute :gremwink:

Hjalle

Swashbuckler

Kapitlet Individen, speciellt kläddelen fick mig att ropa "Jättewow!"
Bland annat.

-Hjalle

Ymir

Liten kantbaron
Re: Pseudobyzantinsk historia?

...det är ju bara bilder utklippta ur en bok om byzantinsk dräkthistoria som photoshoppats lite grann. Något mer unikt tycker jag faktiskt att cirefalierna förtjänade.

- Ymir, därmed inte sagt att han ogillade kläderna

Hjalle

Swashbuckler
Re: Byzantinsk historia?

Vilken tur då, att jag inte var invigd i detta. :gremgrin:

Så kunde jag naivt ropa "Jättewow!" utan onda aningar.

-Hjalle, grötig, grötar.

Marukusu

Hero
Mundana = Pseudotellus

Kolla på http://www.epsaweb.org/images/PLATE16DX.jpeg

Känns inte mannen i mitten bekant på något vis?

Han har en Daakdyrkande tvillingbror som poserar i "Vapenmästaren"...

Bara en av många gånger då Neogames rippat någon bild rakt av. Tvi baj!

Komplettering: Och varför känns den besegrade barbarhövdingen i GM's Jargienkapitel sååå Vercingetorix?

MVH
Marukusu, tycker inte om plankade bilder i de flesta sammanhang...

Hjalle

Swashbuckler
Re: Mundana = Pseudotellus

Oj. Det var onödigt att ta med den bilden som förstabild (eller vad man nu kallar det), den är inte ens särskilt snyggt. Hade hellre sätt typ en munk från Det Vita Klostret som går bärsärkargång med en ishani - eller en mångalning. Något sådant.

-Hjalle, gillar argbilder. :gremgrin:

Warth

Veteran
Jag tror att den gamla alvboken kommer att bli bättre än den första
Finns det mer än en och hur hänger det isåfall samman rent kronologiskt?

Men visst det är nog så att de behövs mer material, det är väl mest det att jag ser till kvalitet och inte till kvantitet. Dock ska jag ju medge att jag inte ens sett så mycket som ett utkast till den nya alvmodulen är inte direkt insatt i den, men jag har trots detta en krypande känsla av att den inte kommer att nå upp till den nuvarnade alvbokens klass.

Hjalle

Swashbuckler
Finns det mer än en och hur hänger det isåfall samman rent kronologiskt?
Självklart bara skrivslav från min sida. Det ska stå "Jag tror att den nya alvboken kommer att bli bättre än den första."
Jajamänsan.

-Hjalle, jårpar.

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag tror att den nya alvboken kommer att bli mycket bättre. Då det kommer att vara fler sidor. Själva rasen kommer få utrymme att svälla och växa sig stor i mundana. Med mer historia, kläder och mentalitet. Jag tror inte att de kommer att ta bort delar ur den gammla för att ge plats för nya. Snarare så tror jag att de kommer att utöka de gammla och förklara lite närmare vad som egentligen står.

En ensam fågels viskningar

Fortfarande ingen som vet var Ljusetsriddare sysselsätter sig med?
Rykten på stan säger att han haft en kort semester på Gotland under medeltidsveckan och att han därefter flyttat till en ny lägenhet i, den så kallade, "staden" Falkenberg.
Vad gäller neogamesprojekt har han tillbringat delar av sommaren med skrivande och korrande av Eon III och just för tillfället är det en genomgång av ett utkast (skrivet av Drakvrede ) på den kommande Andemodulen samt skrivande på några av folken i Barbarer & Människofolk som står på dagsschemat. Därefter sägs det att han eventuellt skall vara med och snickra lite på innehållet i Alver 2.0 men om det blir så eller ej det får tiden utvisa. Andra osäkra och inofficiella källor gör gällande att han börjat skriva på en ny ännu icke omnämnd modul som skall ha en del kopplingar till innehållet i Drakar och Legender & Hemligheter men huruvida detta stämmer eller ej är något man än så länge endast kan spekulera i då ett sådant projekt naturligtvis ännu har en viss sekretessnivå...

Med Sanari så har jag hört någon fågel kvittra i mitt högra öra om att det skulle vara mer utbyggt om Sanaris magi och dess traditioner.
Enligt mina källor så skall Ljusetsriddare vara en förespråkare av ett sådant innehåll i Alver 2.0.

Sanari är den alvrasen som jag tycker har fått minst uppmärksamhet på en lägre nivå.
Om Ljusetsriddare har en viss delaktighet i Alver 2.0 så kan det nog bli ändring på den saken...

Ofta är Sanari inblandad i diverse komplexa och avancerade hemlighter.
Vad jag har förstått av Drakarboken så är Ljusetsriddare rätt förtjust i hemligheter och intriger så det blir nog knappast mindre av den varan om denne deltar i skrivandet på den nya alverboken.

Återigen anser jag att Drakar är den bästa EON modulen någonsin med Cirefaler tätt efter
Jag är rätt säker på att det är just sådan feedback som får en lat skrivare som Ljusetsriddare att fortsätta att hålla pennan välvässad...

/Fågeln i etern