Nekromanti Alviones Rollspelsmuseum. Vill ni ha tillbaka det?

retroJOMA

Veteran
Tjena alla rollspelsvänner!

Ni kanske inte känner igen mig under mitt nya alias, men jag brukade kalla mig white Randalf en gång i tiden och drev ett rollspelsmuseum som jag kallade Alvione (egentligen var det namnet på en fantasyvärld som jag skulle utvecklat på sajten, men så blev det aldrig...)

Jag sitter ju och klämmer på alla de där filerna fortfarande men hade inte tänkt befatta mig mer med det där eftersom mitt eget rollspelande numera är obefintligt. För ganska länge sedan skickade jag över alla filer till Dante för att han var villig att ta över, men jag vet inte vad som hände med det. Finns det uppe och jag bara har missat det, eller? Det var visst ett par andra också som hade börjat med nya rollspelsmuséer. Hur gick det med dem?

Kort sagt. Finns behovet och önskan att Alvione återstartas? Jag har nämligen tänkt en hel del på mitt gamla projekt och det skulle faktiskt vara ganska kul att dra igång det igen på deltidsbasis.

Vräk fram era åsikter nu så jag får veta om det är värt mödan!

mvh
Johannes "retroJOMA" Mathisson
f.d.
whiteRandalf

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Alviones Rollspelsmuseum. Vill ni ha tillbaka

Hej Johannes!

Det är så enkelt att funktionaliteten för att lägga upp museet på Rollspel.nu finns … efter nästa forumsuppgradering (har jag för mig att det var).

Så det är långt ifrån bortglömt. Bara i … dvala för tillfället.

Johan K

Gammal & dryg
Såklart att intresset finns, alla gånger. Ska bli intressant att se vad som finns där. Museér är ju alltid lika intressanta, då speciellet om det handlar om enns hobby.. :gremtongue:
Som Dante säger så får vi se vad som händer framöver !

/ Johan K, som börjar att jobba om 1½ timme

Torbjörn

Swordsman
Jag kan väl bara svara för mig själv, men det hade varit väldigt roligt om rollspelsmuseet kunde komma igång igen. Jag har saknat det!

Sökte faktiskt häromdan efter andra s.k. rollspelsmuseer på nätet. Hittade ett på engelska som främst avhandlade äldre engelska rollspel. Helt ok, men inte som Rollspelsmuseet, så som jag minns det iaf.

Torbjörn