Nekromanti Alviska Spjutskjutare?

Boll

Veteran
"Jag vet inte om det finns stöd för det där i reglerna, men mina erfarenheter av pilbågar säger att skadan inte beror på personen utan bågen - eftersom man inte tjänar nått på att spänna en båge hårdare."

Jo, men enligt reglerna skall man lägga till sin grund i krosskada till bågens befintliga skada.

"Är han en kraggis ska han tamejfan ha ett kraggsvärd och inte nån överexotisk alvisk blaffapilbåge/spjutkastare."

Jag syftade mest på att Kraggisar är muffe-buffe-biff och att hans alv är det med. Enda skillnaden är att när Kraggisarna anfaller kan han lugt stå på 420m avstånd och avlossa spjut mot dem med sin pilbåge.

Foggmock

Myrmidon
Jo, men enligt reglerna skall man lägga till sin grund i krosskada till bågens befintliga skada.

Hu så fånigt.

Jag syftade mest på att Kraggisar är muffe-buffe-biff och att hans alv är det med. Enda skillnaden är att när Kraggisarna anfaller kan han lugt stå på 420m avstånd och avlossa spjut mot dem med sin pilbåge.

Ah. Misstänkte nästan att jag missuppfattat, men orkade inte läsa om tråden för att vara säker. Hursomhelst är vapnet absurdt som det är, och jag tycker inte spelaren borde få det som sitt 'Valfria skjutvapen'. Inser han inte själv det absurda i en spjutbåge, säg att det är ett kulturellt problem eller vadsomhelst.

Pendragon

Swashbuckler
Han är en Kraggbarbar med långdistans-attack!
Var han inte Learám?

Det kan diskuteras om kraggbarbarer ens har långbågar... Å andra sidan kan de säkert ha fåt tag i ett par hornbågar från raunerna.

/Joel - som funderar på en liten text om vapenkulturen i Mundana...

Herr Ihvon

Veteran
Re: Olika vapenkultur

Kan bli lite svårt att dubbelkolla eftersom Krigarens Väg inte trycks längre.

Men jag skall ta mitt ansvar som Boll's SL och ta ifrån spelaren bågen. Ser dock inte fram emot det eftersom han alltid blir väldigt butter om han inte har en rejäl penisförlängare tillhands.

Herr Ihvon// Undrar om spelaren kommer att riva itu ytterligare ett karaktärsformulär.

Boll

Veteran
Re: Olika vapenkultur

"Kan bli lite svårt att dubbelkolla eftersom Krigarens Väg inte trycks längre."

Jag menade i och för sig att du skulle dubbelkolla med Vapenmästaren, inte Krigarens Väg.

/Linus - Som redan har pratat med sagda spelare, och övertygat denne om att bågen inte passar en Léaram-alv.

Boll

Veteran
"Var han inte Learám?"

Om du kan vara så vänlig och kolla mitt svar till Foggmock nedan, så slipper jag förklara vad jag menade igen.

Alharra

Warrior
Gällande träslaget är det ganska tydligt att man kan göra bågen i andra träslag än enbart Serine-träd. Så det torde inte vara någon begränsning:

<blockquote><font class="small">Citat Alver s. 71:</font><hr />
Den alviska långbågen har hämtat sitt namn från ett träd som nästan enbart återfinns i Sunariskogen [/quote]

Träslaget har utnyttjats i den ursprungliga alviska långbågen, även om alver som inte bor i Sunare tvingas bygga sina serine i andra träslag [/quote]

Vad gäller vilka som använder den finns följande citat:

Vad gäller léaram:
<blockquote><font class="small">Citat Alver s. 66:</font><hr />
Bågar är mycket vanligare, speciellt då de kortare noloin men även de längre serine. [/quote]

Vad gäller thism:
<blockquote><font class="small">Citat Alver s. 66:</font><hr />
Två av tio thism har tillgång till vapen, då oftast carwelan eller serine. [/quote]
Serinebågen är avpassad till de långa thism-alverna. [/quote]