Nekromanti Amatörbild av en Gotlänning...

Renfield

Swordsman
En i min spelar grupp ville ha förslag på hur hans feta tvåhanssvärd kunde se ut, det skulle vara en form av högtidssvärd, och inte vardagens bruksföremål.

Jag knåpade ihop följande.

Handtaget skall föreställa trä, med knopp av vanligt stål, och parerstången och klingan också. Dock är parerstången mattare stål än klingan, och har inlägg av elfenben.

Jag vet att svärdet är väldigt orealistiskt, men än sen? Det är ju fantasy, och vill han ha ett svärd som ser orealistiskt ut, så...

Det är gjort helt i Photoshop 5.5 utan skisser eller plug-ins.

"Inga människor eftersträvar lycka, det gör bara engelsmän..."

walium

Ganska töntig, faktiskt
Fint. Väldigt fint till och med. Kul att se att det finns folk som behärskar Photoshop tio gånger bättre än mig själv.

"Talk is cheap because supply exceeds demand"

Renfield

Swordsman
Äh, det är ju inte svårt. Det sanna estetiska kommer från personen, inte från medlen. Dessutom så är ytfinishen på svärdet usel. Det ser inte ut som trä, elfenben och stål. Klingan var jag nöjd med, men inte de andra. Idén var god dock...

Renfield

Swordsman
Slänger in en till...

Ett banner till Utopia, som jag knåpat ihop. Yxan är inte jag som gjort, jag har bara modifierat den lite, men resten är purely Photoshop 5.5.

Väldigt simpel, men jag blev rätt nöjd. Tog typ trekvart att åstadkomma...

Renfield

Swordsman
Varför inte en Krönika också?

Slänger med en krönika jag gjort efter en rollspelkväll också. Spelade Drakar och Demoner, sista delen i "Allt är guld som glimmar" av Mikael Grün. Jag ändrade dock lite på äventyret, så det är inte exakt.

Också mitt första försök till historieberättande...

Krille

Super Moderator
Ta inte illa upp, men...

"Jag vet att svärdet är väldigt orealistiskt, men än sen? Det är ju fantasy, och vill han ha ett svärd som ser orealistiskt ut, så..."

Hoppas du inte tar illa upp, men om det inte hade varit för att svärdet inte fanns hade det platsat på den här sidan. Tekniskt sett har jag ingenting att säga - det är snyggt genomfört - men jag vill definitivt inte ens fundera på att hänga det där svärdet på väggen.

- Krille, som har två svärd på väggen
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Renfield

Swordsman
Re: Ta inte illa upp, men...

Det är inte realistisk för fem öre, och alldeles för överdrivet för min smak...
Han gillade det dock, och han ville ha nåt i den stilen.
Själv så tycker jag att Katana/Wakizashi och värjor är vackra, inte sånt här...

Renfield

Swordsman
Re: Ta inte illa upp, men...

Tar förresten inte alls illa upp...kritik är ett måste för att bli bättre, och det var ju hans önskemål jag följde. Det jag ville ha kommentarer på var mer genomförandet än själva designen...

King Kromm

Hero
Re: Varför inte en Krönika också?

Nu när jag tittade på adressen så såg jag att du har haft med ett ö, tror inte det funkar när man har med ö, ä, å och andra special tecken... men inte 100% säker...

/King Kromm

King Kromm

Hero
Re: Mitt svärd...

Då får la jag också lägga upp ett svärd... fast detta är en logga som jag gjort till en sida jag hade för länge sedan, gjort med photoshop V.gammal-som-satan.orkar inte ta bort namnet... så det blir som det blir.

/King Kromm

King Kromm

Hero
Re: Mitt svärd...

och en annan bild med samma svärd, kan man inte bifoga två bilder samtidigt?(jobbigt...) Gissa vad svärdet kommer ifrån från början, för först scannade jag in det...

/King Kromm

Anders

Hero
Snicksnack

Alltså, vad är det för sida du refererar till?! "The Amputar" som finns på bild längst ned har ju jag på väggen (det hette för övrigt Snakebiter när jag köpte det). Det är ett stentufft svärd som fungerar bra till att skrämma grannarna, till att skapa trevlig fantasystämning och till att få spelarna att inse att det krävs en del styrka för att slåss med ett svärd i en hand. Ofattbart hur det kunnat hamna på samma sida som de där skräpsvärden som också finns med.

Snakebiters, förenen eder!

- Arcana, som har fem svärd på väggen

Edgar

Warrior
Lajvsvärd

Jag har faktiskt sett ett lavjsvärd som såg (nästan) ut som ditt.

//Kalle - skulle inte vilja slåss med det men tycker att det såg helt ok ut...