Nekromanti Amazon Orders Sci-Fi Series ‘Tales From the Loop’

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Superhäftigt! Hoppas det blir bra.

Fria Ligan nämns inte någonstans i den där artikeln. Är de med på något hörn?

God45

#PrayersForBahakan
Hoppas det är som The Gamers så vi har en grupp barn som spelar rollspelet och så ser vi också sakerna i rollspelet! :D

Genesis

Ni dés ni maître
Så ska det förflyttas till staterna eller ska det vara ett gäng jänkare som springer omkring i 80-talssverige? För jag kan inte föreställa mig att det kommer att vara svensktalande.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Genesis;n288787 said:
Så ska det förflyttas till staterna eller ska det vara ett gäng jänkare som springer omkring i 80-talssverige? För jag kan inte föreställa mig att det kommer att vara svensktalande.
Spelet har två settings i den engelska utgåvan iaf: Boulder, Colorado och Stockholms skärgård.

Tant Ragnar

Gamle usling
I och med att de inte nämner spelet öht så gissar jag att det snarare är Simon Stålenhags böcker som de baserar filmen på; ur varselklotet, flodskörden samt passagen.

Hela 'passagen', och delar av 'ur varselklotet' utspelar sig i USA.

Tant Ragnar

Gamle usling
Jag har aldrig spelat eller bläddrat i spelet, men jag älskar verkligen böckerna. Framför allt 'passagen', som har en lite mer sammanhängande och enhetlig handling än tidigare två böcker.

Jocke

Man med skägg
Björn Wärmedal;n288778 said:
Superhäftigt! Hoppas det blir bra.

Fria Ligan nämns inte någonstans i den där artikeln. Är de med på något hörn?
Enligt Nils på FB så är ligan bara inblandade på det settet att Simon är en av Ligan.

anth

Vetefan
Nu väntar vi bara på att Helmgast ska dela ut gratiskopior av ocensurerade KULT till Hollywood så även det blir en TV-serie. :)

God45

#PrayersForBahakan
anth;n288793 said:
Nu väntar vi bara på att Helmgast ska dela ut gratiskopior av ocensurerade KULT till Hollywood så även det blir en TV-serie. :)
HBO hade gjort en amazing KULT tv-serie.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Tant Ragnar;n288789 said:
I och med att de inte nämner spelet öht så gissar jag att det snarare är Simon Stålenhags böcker som de baserar filmen på; ur varselklotet, flodskörden samt passagen.

Hela 'passagen', och delar av 'ur varselklotet' utspelar sig i USA.
Nu var det ett tag sedan jag läste böckerna, men vad jag minns så utspelar sig Varselklotet enbart i 80-talets Sverige men när det gäller Passagen (eller Electric State som den heter på engelska) så utspelar den sig enbart i USA. Någon TV-serie på Electric State skulle vara lite underligt i och med att en långfilm baserad på boken är under planering.

Tant Ragnar

Gamle usling
Henke;n288798 said:
Nu var det ett tag sedan jag läste böckerna, men vad jag minns så utspelar sig Varselklotet enbart i 80-talets Sverige men när det gäller Passagen (eller Electric State som den heter på engelska) så utspelar den sig enbart i USA. Någon TV-serie på Electric State skulle vara lite underligt i och med att en långfilm baserad på boken är under planering.
Kapitlet "vykort från Amerika" innehåller en kortare text om att ett barn på mälaröarna hittar en grunka som teleporterar honom till USA, följt av ett par bilder (utan text) som visar amerikanska miljöer.

Coolt att en film är på gång också! Jag undrar hur filmen och tv-serien kommer att förhålla sig till varandra.

EDIT. Det sagt så tror jag knappast att det blir just det kapitlet som kommer att ligga till grund för handlingen i TV serien. Rimligtvis tar de grundkonceptet och förlägger det till någon amerikansk småstad.

Tant Ragnar

Gamle usling
Jag är för övrigt glad över att både filmen och TV-serien arbetar tillsammans med Simon. De hade ju också kunnat gjort som Avalanche studios, som jobbar på ett spel "generation zero" som utspelar sig i ett alternativt 80-tal, i Sverige, med robotar. "Inspirerat av" Simons verk.