Spelet har två settings i den engelska utgåvan iaf: Boulder, Colorado och Stockholms skärgård.Genesis;n288787 said:Så ska det förflyttas till staterna eller ska det vara ett gäng jänkare som springer omkring i 80-talssverige? För jag kan inte föreställa mig att det kommer att vara svensktalande.
Enligt Nils på FB så är ligan bara inblandade på det settet att Simon är en av Ligan.Björn Wärmedal;n288778 said:Superhäftigt! Hoppas det blir bra.
Fria Ligan nämns inte någonstans i den där artikeln. Är de med på något hörn?
HBO hade gjort en amazing KULT tv-serie.anth;n288793 said:Nu väntar vi bara på att Helmgast ska dela ut gratiskopior av ocensurerade KULT till Hollywood så även det blir en TV-serie.
Nu var det ett tag sedan jag läste böckerna, men vad jag minns så utspelar sig Varselklotet enbart i 80-talets Sverige men när det gäller Passagen (eller Electric State som den heter på engelska) så utspelar den sig enbart i USA. Någon TV-serie på Electric State skulle vara lite underligt i och med att en långfilm baserad på boken är under planering.Tant Ragnar;n288789 said:I och med att de inte nämner spelet öht så gissar jag att det snarare är Simon Stålenhags böcker som de baserar filmen på; ur varselklotet, flodskörden samt passagen.
Hela 'passagen', och delar av 'ur varselklotet' utspelar sig i USA.
Kapitlet "vykort från Amerika" innehåller en kortare text om att ett barn på mälaröarna hittar en grunka som teleporterar honom till USA, följt av ett par bilder (utan text) som visar amerikanska miljöer.Henke;n288798 said:Nu var det ett tag sedan jag läste böckerna, men vad jag minns så utspelar sig Varselklotet enbart i 80-talets Sverige men när det gäller Passagen (eller Electric State som den heter på engelska) så utspelar den sig enbart i USA. Någon TV-serie på Electric State skulle vara lite underligt i och med att en långfilm baserad på boken är under planering.