Nekromanti American cops crank it up to eleven

Phelan

Hero
Tja, det framkommer ju inte vad milisen hade för beväpning, de stackars poliserna kanske är i underläge ändå :gremsmile:

Storuggla

Champion
I det här fallet är det lite oklart exakt vilken beväpning de hade, men planen var att de skulle döda en polis och sedan ligga i bakhåll på begravningen - som skulle samla poliser från hela delstaten. Planerna inkluderade bomber, minro och automatvapen.
På deras egna bilder har de ganska tung beväpning ändå...
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Fbz1Axh6n_I"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/Fbz1Axh6n_I" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Storuggla, det är kul med lite knas

Phelan

Hero
Men bara en av de gripna hade hockeyfrilla, de kan omöjligen ha plockat rätt personer!

Härliga milisgrupper de har. Men, i god ordning får ju sånt här rätt lite medial uppmärksamhet i jämförelse med muslimska terrorister. Intressant att landet som tillåter civila att beväpna sig på hemmaplan har myntat uttrycket "illegal combatants", följer väl inte riktigt min uppfattning om konsekvens, men men...

!Paxen

Swashbuckler
Mekanurg said:

Det handlade tydligen om problem med en privatmilis.

Åh, kan inte någon milis skaffa en sån kärra, så att dom kan mötas i ett chickenrace?

Patrick Bateman

Warrior
Vilka kriterier måste uppfyllas för att de lokala vapenkramarna ska få status som "milis"? Som jag har förstått det är de på något vis skyddade av konstitutionen och får bära vapen. Men vad händer det om USA-fientliga terrorister bosätter sig i USA, lyckas få medborgarskap och sen beväpnar sig? Skulle en milis bestående av amerikanska medborgare som samtidigt är islamiska fundamentalister tillåtas ha träningsläger ute i skogen och panga med automatvapen?

!Paxen

Swashbuckler
Arfert said:
Här hittar ni gruppens egen sajt.
Jag vet inte om jag kan ta kristna miliser på allvar om dom använder internet.. Speciellt om dom gör en hemsida för sin milisgrupp..

Storuggla

Champion
"/Kraetyz Book Guy, tycker att FBI är larviga bara använde EN pansarbil"

Vilken tur då att det är Michigans delstatspolis som står för den och inte FBI.

Storuggla, its even on the front of it

!Paxen

Swashbuckler
Storuggla said:
"/Kraetyz Book Guy, tycker att FBI är larviga bara använde EN pansarbil"

Vilken tur då att det är Michigans delstatspolis som står för den och inte FBI.

Storuggla, its even on the front of it
Äh, vem som helst vet väl att FBI går undercover som delstatspolis :gremlaugh:

/Paxen, ska ej tas seriöst

G

Guest

Guest
Paxen said:
Jag vet inte om jag kan ta kristna miliser på allvar om dom använder internet.. Speciellt om dom gör en hemsida för sin milisgrupp..
Så kristen milis måste vara neoludditer eller fake eller vad menar du?

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag tror att man inte har rätt att bära vapen om man inte är född amerikan. Men jag är inte säker.

Problemet finns dock kvar för andra generationens islamister. De bör ju isf ha samma rätt att leka krig som vanliga galningar.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
hjk said:
Jag tror att man inte har rätt att bära vapen om man inte är född amerikan. Men jag är inte säker.
Jo, det har man.

Och även muslimer skulle ha rätt att ha träningsläger, osv, men de lär ju onekligen stå under FBI:s mer eller mindre diskreta uppsikt.

Sedan varierar vapenlagarna från delstat till delstat. Det är därför miliser dyker på vissa ställen och inte på andra. Michigan torde ha generösa vapenlagar, eftersom hon har blivit ett centrum för sådan verksamhet.

!Paxen

Swashbuckler
Zorbeltuss said:
Paxen said:
Så kristen milis måste vara neoludditer eller fake eller vad menar du?

Jag menar att kristna miliser som använder sig av nätet mer lr mindre säger emot sig själva. i det här fallet så vet jag inte om dom är en milis som är emot att människor driver ifrån Gud. i det fallet så kan internet räknas som något som driver iväg människor från Gud. Men dom är ju så dumma så att dom bränner FN-flaggan- det är ju EU som dom borde vara hatiska mot!- så det kan ju vara så att dom bara vill panga med vapen.

Äh, jag är för trött för att föra en diskussion.