Re: America's Armpit
Alltså, det är väl inte mer osmakligt än alla dylika spel som är mycket värre? (inte för att jag tycker många spel är osmakliga). Att de rekryterar unga via spelet är bara ett smart drag och ingenting konstigt - militären har sedan långa tider, även i Sverige, riktat sig till ungdomar för rekrytering. I Sverige har militären ungdomsinriktad verksamhet, likväl som man är med och sponsrar actionfilmer.
Rekryteringspropaganda har funnits i alla tider, och den var garanterat mer osmaklig i perioder av krig - exempelvis andra världskriget... det behövs således ingen mörk framtidsvärld för detta.
Eftersom framtidens soldat (dagens soldat, i många sammanhang, om än inte svenska lumpen
) kommer att behöva massa kompetens i att hantera datorer, stridsledningssystem etc så verkar det inte främmande att träna den i simulatorlika spel. Att man spelar Americas Army behöver knappast innebära att konditionen får stryka på foten (att man spelar spel överhuvudtaget behöver inte innebära det), och skulle folk välja att sitta inne och spela hela tiden av AA så är det isf en miss från deras håll, eftersom vitsen var att rekrytera folk till den äkta varan.
Jag ska tanka ner spelet och testa om det är något att ha, framförallt för att jag är stentrött på hjärndöda "springa-runt-och-skjuta". Jag får se om de lyckats uppnå vad den här arménissen i artikeln skryter om.
/RipperDoc - ser ännu ingen anledning att dissa idén, annat än att det skulle kunna vara ett vanligt, tråkigt spel