Nekromanti America's Army

walium

Ganska töntig, faktiskt
America's Armpit

Osmakligt men inte överraskande. Skulle platsa utmärkt i ett mörkt framtidsrollspel. Undrar hur pass effektivt det egentligen är. Jag menar tid som man lägger ner på att leka soldat är tid som man är borta ifrån gymmet. Frågan är om spelskicklighet verkligen är en mer önskvärd egenskap än god kondition. :gremsmile:

Storuggla

Champion
Re: Ninja Golf

"Dataspel som marknadsföring för moderatbandy och pyjamasbrottning >>"

Jag trodde du menade sumo-pumor när du sa pyjamasbrottning, men ack... :gremfrown:

Storuggla, balanserar skor

ripperdoc

Myrmidon
Re: America's Armpit

Alltså, det är väl inte mer osmakligt än alla dylika spel som är mycket värre? (inte för att jag tycker många spel är osmakliga). Att de rekryterar unga via spelet är bara ett smart drag och ingenting konstigt - militären har sedan långa tider, även i Sverige, riktat sig till ungdomar för rekrytering. I Sverige har militären ungdomsinriktad verksamhet, likväl som man är med och sponsrar actionfilmer.

Rekryteringspropaganda har funnits i alla tider, och den var garanterat mer osmaklig i perioder av krig - exempelvis andra världskriget... det behövs således ingen mörk framtidsvärld för detta.

Eftersom framtidens soldat (dagens soldat, i många sammanhang, om än inte svenska lumpen :gremgrin:) kommer att behöva massa kompetens i att hantera datorer, stridsledningssystem etc så verkar det inte främmande att träna den i simulatorlika spel. Att man spelar Americas Army behöver knappast innebära att konditionen får stryka på foten (att man spelar spel överhuvudtaget behöver inte innebära det), och skulle folk välja att sitta inne och spela hela tiden av AA så är det isf en miss från deras håll, eftersom vitsen var att rekrytera folk till den äkta varan.

Jag ska tanka ner spelet och testa om det är något att ha, framförallt för att jag är stentrött på hjärndöda "springa-runt-och-skjuta". Jag får se om de lyckats uppnå vad den här arménissen i artikeln skryter om.

/RipperDoc - ser ännu ingen anledning att dissa idén, annat än att det skulle kunna vara ett vanligt, tråkigt spel

Jarl

Hero
Ninjamoderater?? /runs for life [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Troberg

Sinister eater
Dataspel som marknadsföring för militärtjänst.
Prova det här istället, det är bättre och man behöver inte bli moraliskt illamående av att spela det.

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Finns det ninjamoderater!? [ANT]

Yup, men tyvärr är det dessa hemska varelser som sitter i rikdsagen. :gremfrown:

/Ulfgeir

Ceram

Hero
AAO

Jag har spelat det där spelet ihop med ett gäng kompisar mycket oregelbundet i över ett år. Det funkar inte på mig, jag blir inte sugen på millitärtjänst. Däremot hamnade/hamnar alla övriga i det gänget (fyra pers utöver mig) i lumpen så det kanske har effekt ändå :gremsmirk:

Det är ett gratisspel som är kul att spela förutsatt att man har nån att snacka med när man är död :gremsmile:

/Ceram, hobbymilitarist

Korpen

Hero
Prova det här istället, det är bättre och man behöver inte bli moraliskt illamående av att spela det.
Ehh, jo faktiskt, det blir man, det är stört med ett spel där man få bonuspoäng för att spränga folk som står i kö till en klubb.

Då är AA 100ggr bättre moraliskt, Go Yanks!!!

Marukusu

Hero
Eeeh... you didn't know? [ANTOT]

Jag känner faktiskt ett flertal kommunistpirater och skulle själv räknas som en av dem om det inte vore för att jag hatar rom...venedig är fan så mycket ballare.

- Danne, tar från de rika och ger till besättningen.