Nekromanti Amerika

JoakimSkoogh

Veteran
Jag ska vara spelledare i Neotech2. Det är första gången jag är spelledare i det så kan någon ge mig några tips, Vi är en ganska stor grupp men har lite problem med att komma i gång.
Sedan undrar jag hur lagarna och sådant är runt Las Vegas och lite österut.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Fantasi

Eftersom informationen du söker inte kan finnas i någon utgiven bok, så är det faktiskt inte en sate som har koll.
Jag vet lika lite/mycket som du eller han där borta *pekar vilt åt höger*.
Alltså, hur presenterar man viktig information för sina spelare om inte ovan nämnda information kan finnas i dom av NeoGames utgivna böckerna ?
Jo, man hittar på den själv.

Använd fantasin.

JoakimSkoogh

Veteran
Re: Fantasi

Det gick bra i början men sedan när dom inte hade fått skjuta på två spelmöten så blev dom sura och dödade en maffiaboss som lovat dom beskydd, sedan fick dom eld på halva staden och flydde till Las Vegas där dom nu bor.
Jag hade tänkt att dom skulle vara små gangsters men näe då dom är riktiga mördare(sadistiska också dom skjöt av knät förs och häälde whiskey i såret)/images/icons/sick.gif

ripperdoc

Myrmidon
Området kring Las Vegas

Hejsan!
Jag kan ju alltid servera lite information kring Las Vegas. Den är som alltid en blandning av utgiven information, direkta slutsatser av det, intern information samt min egna fantasi. Alltså bara ett förslag på hur det kan se ut.

Las Vegas ligger i den allra sydostligaste delen av California Free State (som ju består av nutidens Californien och praktiskt taget hela Nevada). Staden ligger alldeles i närheten av Coloradofloden och Hooverdammen. På andra sidan gränsen ligger Arizona, som officiellt är en stat inom Unionen, men som praktiskt taget är laglöst (det råder undantagstillstånd). Las Vegas sedvanliga karaktär av spelhåla och extravagans finns kvar, men på grund av dess närhet till problemområden, och den stora mängd invandrade, främst svarta från Texas och omnejd har staden fått en hel del repor på sitt rykte. Å andra sidan har den blivit mer av en internationell metropol, som dessutom ökat rejält i storlek då det är den enda stadsbebyggelsen att räkna med i forna Nevada.
Influenserna från de fanatiska kristna i Utah är dock påtaglig och missionärerna finns överallt, ständigt predikandes, och deras försök är inte fruktlösa. De har funnit många troende bland i de slumområden som har börjat breda ut sig kring staden.

/RipperDoc

Carl Johan Ström

Swordsman
CFS från Ultra

Här är ett utdrag ur Neotech Ultra:
California Free State (CFS): Befolkning: 118,7 milj. Yta: 692.300 km2. Omfattar provinserna California och Nevada. Styrelseskick: tvåstatsfederation, med direkt demokrati. Huvudstaden är Sacramento (3,2 milj). Andra städer är Las Vegas (2,7 milj), Los Angeles (19 milj), San Diego (5,8 milj) och San Francisco (14,4 milj). Språk: spanska, engelska. BNP: 18.465 miljarder euro. Levnadsstandard: mycket hög. Valuta: california free dollar (CFD) = 0,04 euro. Rättskipning: sträng. Rättssäkerhet: normal. Korruption: låg. Vapenrestriktioner: hårda. Klimat: medelhavsklimat i väster; torrt på sommaren; ökenklimat i öster.
Liknande info finns skrivna om alla länder och kommer att publiceras i Neotech Ultra.
Observera att det fortfarande finns tid att ändra info om någon har några synpunkter... (typ någon som har skrivit om LA)
MVHCarl Johan Ström,Neogames AB