Nekromanti Amerikansk censurmoral

kalcidis

Hero
snälla, ge oss svavelvinter: rollspelet (ANTOT)

ett regelsystem och en (reviderad?) världsbeskrivning är allt som behövs. Snääääääälla herr granström.

Brior

Swordsman
Re: snälla, ge oss svavelvinter: rollspelet (ANTOT

Du måste ha missat saken eller ha blivit helt Kalcidisk i ådernätet, käre vän, för rollspelet Svavelvinter finns redan ;-)

(Kan ingen föklara vad ANTOT och OMFG betyder ?)

Hälsar
Erik G

Foggmock

Myrmidon
OMFG! ANTOT! [OT]

OMFG är internetjargong, förkortning av 'Oh My Fucking God'

emedan

ANTOT är någon kalcidisk sammanslagning av
ANT = Almost No Text och
OT = Off topic

Foggmock - IT-Gurun förklarar

hraufnir

Swordsman
Re: snälla, ge oss svavelvinter: rollspelet (ANTOT

Är svavelvinter verkligen ett rollspel? Menas inte äventyret Svavelvinter här?

Troberg

Sinister eater
Re: OMFG! ANTOT! [OT]

OMFG är internetjargong, förkortning av 'Oh My Fucking God'
Men om man inte vill vara så internationell så går det bra med ÅMKG också.

kalcidis

Hero
va?! finns rollspelet?

Näe, nu drar jag era ben. Klart jag vet att Svavelvinter har funnits i rollspelsform tidigare (det är bara att kolla mina favoritspel till vänster.. jag är ju till och med med i mailing-listan!).

Men jag tror definitivt att de yngre knattarna och nyinitierade i hobbyn (som kanske kommer in i den genom din bok/trilogi) varken har råd eller möjligheten att få tag på den kompletta serien eller ens bara Trakorien-boken, för att kunna spela i det trakoriska riket.

Därmed så tror jag att ett litet och mysigt rollspel satt i Trakorien skulle vara helt underbart inte bara för att det är den mest inspirerande och intressanta fantasyvärld jag skådat utan även för att nybörjare som gamla rävar kan njuta av den.

Men det är mest önskedrömmande faktiskt.. kan tänka mig att diverse rättighetstvister och dylikt lägger krokben för ett eventuellt sådant projekt?

En fråga på ett helt orelaterat ämne; Hur gammal var du när du skrev Smolles Varuhus (är det rätt titel ens?)

Re: Vidare resonemang

Tja, WW's fas, oftast känd som Second Edition, var ju inte direkt småmysig. Jag vet inte för mycket, men vi har ju den inledande historian till Clanbook: Giovanni till 2nd ed Vampire.

Lindenius

Swashbuckler
Har man sagt A...

Vad syftar ni på i WW? För oss mig som inte har :zeppelinare:-koll alltså.

//erik. hittade chips i skafferiet.

Re: Har man sagt A...

White Wolf, företaget som gett ut Vampire: the Masquerade, Werewolf: the Apocalypse, Mage: the Ascencion (gah, sp?), och ett flertal andra spel om övernaturliga varelser i den moderna världen, eller historiska världar.
Och Exalted, ett ganska anime-ish fantasyspel, som, om man har koll på in-game myter egentligen också utspelar sig i den här världen.

Lindenius

Swashbuckler
Fel sorts A...

Nej nej, jag vet väl vad WoD är. :gremcool: Jag uttryckte mig bara klantigt.

Vad jag ville veta var på vad ni syftade när ni hela tiden skrev saker i stil med "och så ska vi inte tala om WW".

//erik. förtydligar

Re: Fel sorts A...

Okay, 2nd Edition var fyllt av BDSM, demondyrkande, sex och inte så lite våld.
Vad jag vet så är nämnda Clanbook: Giovanni näst värst, och Ghouls: Fatal Addiction värst. Kan nämna att jag äger sistnämnda :gremwink:

Greymourn

Swordsman
Jo men...

jämför antalet dylika bilder med antalet "högrest ståtlig man" Tror att många tjuvbilder skulle kvala i i katergorin... Det finns bilder på bondmoran, den feta drottningen och den skelögda och kobenta flickan oxå... Men de är få...