Nekromanti Amerikanska inbördeskriget med superhjältar

God45

#PrayersForBahakan
Jag håller på att se Gettysburg efter recensionen av filmen i filmtråden. Jag blev sugen på att köra ett rollspel som äger rum i den miljön men jag känner att jag behöver en twist eftersom jag inte riktigt gillar realistiska krigsspel. Jag tänkte först att det är en bra miljö för ett Cthulhu scenario eller så men efter att ha letat runt lite online hittade jag Wild talents expansionen This favored land som har superhjältar under kriget vilket känns som ett intressant sätt att göra det på.

Jag gillade dock inte vad This favored land gjorde med konceptet. De tar approachen att alla som har krafter döljer dem, att krafterna är nästan löjligt svaga och att de har en enda källa och inte kommer komma tillbaks efter att de som nu har krafter dött. Detta känns för lowpowered och som om superhjälte delen inte tar stor nog plats.

Så vad jag vill ha är en setting med allt från steampunk Power armour:

Till pulphjältar:

Till vilda västern legender:

Rent spontan känner jag för att ge nordstaterna mer av Steam Punk techen eftersom de var mycket mer industrialiserade och ge södern en mer blandad uppsättning supers men jag är inte säker på att det är en bra ide att begränsa det på det sättet...

I alla fall, har ni några idéer om en sådan här kampanj?

Cybot

Mest spelbar
Nordstaterna kommer givetvis ha hjältinnan Liberte. Eller som hon är känd i staterna, Miss Liberty.

God45

#PrayersForBahakan
Cybot said:
Nordstaterna kommer givetvis ha hjältinnan Liberte. Eller som hon är känd i staterna, Miss Liberty.
Hell yes :gremlaugh: De måste också ha en superhjälte som heter Terrible swift sword som antagligen är någon sorts fäktare.

Sydstaterna måste ha en Aquaman typ som heter Naval Jack och någon som heter Deo Vindice och som har ett hellfire preacher tema.

God45

#PrayersForBahakan
Och om jag kan vara osmaklig för 2 sekunder:

Cybot

Mest spelbar
God45 said:
Och om jag kan vara osmaklig för 2 sekunder:

Det är ju sydstaternas hemliga vapen.
De flesta (80% eller mer) är dock faktiskt bara kopior av en enda man (The Grand Dragon, aka Hydra), och huvorna är till för att dölja detta faktum.

God45

#PrayersForBahakan
Det är ju sydstaternas hemliga vapen.
De flesta (80% eller mer) är dock faktiskt bara kopior av en enda man (The Grand Dragon, aka Hydra), och huvorna är till för att dölja detta faktum.
KKK super kloner är en fantastisk ide :gremlaugh:

God45

#PrayersForBahakan
Nice ide :gremsmile: Så typ Black Canary fast på 1800-talet.