God45
#PrayersForBahakan
Jag håller på att se Gettysburg efter recensionen av filmen i filmtråden. Jag blev sugen på att köra ett rollspel som äger rum i den miljön men jag känner att jag behöver en twist eftersom jag inte riktigt gillar realistiska krigsspel. Jag tänkte först att det är en bra miljö för ett Cthulhu scenario eller så men efter att ha letat runt lite online hittade jag Wild talents expansionen This favored land som har superhjältar under kriget vilket känns som ett intressant sätt att göra det på.
Jag gillade dock inte vad This favored land gjorde med konceptet. De tar approachen att alla som har krafter döljer dem, att krafterna är nästan löjligt svaga och att de har en enda källa och inte kommer komma tillbaks efter att de som nu har krafter dött. Detta känns för lowpowered och som om superhjälte delen inte tar stor nog plats.
Så vad jag vill ha är en setting med allt från steampunk Power armour:
Till pulphjältar:
Till vilda västern legender:
Rent spontan känner jag för att ge nordstaterna mer av Steam Punk techen eftersom de var mycket mer industrialiserade och ge södern en mer blandad uppsättning supers men jag är inte säker på att det är en bra ide att begränsa det på det sättet...
I alla fall, har ni några idéer om en sådan här kampanj?
Jag gillade dock inte vad This favored land gjorde med konceptet. De tar approachen att alla som har krafter döljer dem, att krafterna är nästan löjligt svaga och att de har en enda källa och inte kommer komma tillbaks efter att de som nu har krafter dött. Detta känns för lowpowered och som om superhjälte delen inte tar stor nog plats.
Så vad jag vill ha är en setting med allt från steampunk Power armour:
Till pulphjältar:
Till vilda västern legender:
Rent spontan känner jag för att ge nordstaterna mer av Steam Punk techen eftersom de var mycket mer industrialiserade och ge södern en mer blandad uppsättning supers men jag är inte säker på att det är en bra ide att begränsa det på det sättet...
I alla fall, har ni några idéer om en sådan här kampanj?