Nekromanti ammo

Nalle med AK4

Swordsman
Min "favvo"-ammunition är 15mmAMR i en jaeeveligt stor sniperbössa. Det ger liksom en sorts känsla av tillfredsställelse att beskjuta rollpersonerna med en sån.
Speciellt om det är en megakhyborg som skjuter.
Nalle

ZerXes

Veteran
Re: 15mmAMR :-}

Jag kan bara hålla med här... visserligen ligger jag hälst 1500 meter från eventuella fiender och beskuter med tung ammo, jag e liksom lite folkskygg av mig... annars finns det ju nån tung kulspruta med 15mmAMR som kan monteras på en jeep och ja...behöver jag säja(skriva) mer?

Nalle med AK4

Swordsman
Re: 15mmAMR :-}

Ahhh....så är det....Interdynamics PSR 22-SLR...vilket underbart vapen/images/icons/love.gif
Nalle

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Re: Det billigaste

Precis! Avfyrar man ett par hundra skott per eldstrid så spelar det ingen roll vilken ammunition man har. Man jag håller mig dock vanligen till helmantlade eller hålspets, eller hydrochock eller om lite extra eldkraft behövs.

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Re: Det billigaste

Precis! Avfyrar man ett par hundra skott per eldstrid så spelar det ingen roll vilken ammunition man har. Man jag håller mig dock vanligen till helmantlade eller hålspets, eller hydrochock om lite extra eldkraft behövs.

Alvdräpe

Veteran
Kaliber 10 till hagelgevär. Helst med explosiv slug. Kompletterat med hög eldhastighet, stort magasin och en blåmålad NACA-rustning.