Nu har vi precis testat några vandöda i gruppen och man får väl säga som så att de är jefligt sega. Detta visste jag som SL om tidigare. Däremot uppmärksammade vi en sak som känns lite konstig så som reglerna är nu för vandöda:
Amputations- och krossrisken är löjligt låg. Man ska upp väldigt högt i skadeverkan för att få ett resultat som har en rimlig chans att kontrollslaget för amputation eller kross överstiger STY hos den vandöde (STY är ju inte det som brukar vara lågt hos vandöda, heller).
Mitt förslag till ändring är helt enkelt att amputations- eller krossrisken är kumulativ - om ett delområde får en skada som ger AR/KR1 (vilket den vandöde nog lär klara) och sedan får en skada som ger ytterligare AR/KR så lägger man till +1 för den tidigare skadan vid slaget, osv. Detta skulle göra det möjligt att slåss mer taktiskt mot de vandöda (vilket mina spelare försökte, men inget hände ju!).
Synpunkter? Är det ett problem eller är det bara ett problem mot de riktigt tuffa vandöda? (De vandöda i striden som föranledde detta inlägg hade STY 17 resp 26, så de var tuffa, det ska medges)
Mvh / Phelan
Amputations- och krossrisken är löjligt låg. Man ska upp väldigt högt i skadeverkan för att få ett resultat som har en rimlig chans att kontrollslaget för amputation eller kross överstiger STY hos den vandöde (STY är ju inte det som brukar vara lågt hos vandöda, heller).
Mitt förslag till ändring är helt enkelt att amputations- eller krossrisken är kumulativ - om ett delområde får en skada som ger AR/KR1 (vilket den vandöde nog lär klara) och sedan får en skada som ger ytterligare AR/KR så lägger man till +1 för den tidigare skadan vid slaget, osv. Detta skulle göra det möjligt att slåss mer taktiskt mot de vandöda (vilket mina spelare försökte, men inget hände ju!).
Synpunkter? Är det ett problem eller är det bara ett problem mot de riktigt tuffa vandöda? (De vandöda i striden som föranledde detta inlägg hade STY 17 resp 26, så de var tuffa, det ska medges)
Mvh / Phelan