Nekromanti Amputationsrisk för explosioner!

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag har löst problemet!

Samtidigt som jag satt och funderade på morgonstjärnor så har jag nu kommit på ett regelstöd för bortsprängda lemmar!

Tag helt enkelt och slå ett slag på träfftabellen - den lilla träfftabellen som endast berör delområden alltså - per skada som granaten tillfogar (extraskador plus ett). Två extraskador = tre slag.

Slå sedan separat amputationsrisk med +Ob2T6 (eller +Ob1T6, vet ej vad som är bäst - har aldrig blivit sprängd /images/icons/wink.gif). Två extraskador = Ob4T6 (eller Ob3T6 om man föredrar det) i grundamputationsrisk.

Det närmaste området, från det bortsprängda området, skall också slå för amputationsrisk, dock med -Ob2T6 (eller -Ob1T6, upp till SL - har inte funderat mer på det). Detta är dock bara nödvändigt om det "första" området sprängdes bort.

Observera också följande: När man har slagit för vilka kroppsdelar som sprängts bort, kan man vara lite mer precis. Man kan sedan slå fram träffområde, eftersom att det inte är säkert att hela armen ryker - det kanske bara är handen som berörs.

Observera också att en bortsprängd bröstkorg självfallet innebär att man... ja... får samlas upp i plastpåsar /images/icons/wink.gif.

Nu kan man också bli bortsprängd! /images/icons/laugh.gif

DAKRilla

Hero
Re: Amputationsrisk för explosioner! [OT]

Du har verkligen ett tycke för morbida saker, du.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Cineastisk regel

Ja visst, fast det får väl bli en cineastisk regel. Vid vanliga granater så ryker nämligen inte kroppsdelar. Det är oftast minor och annat oknytt som gör att kroppsdelar börjar "lossna".
Och då bör det påpekas att dom oftast inte lossnar, utan snarare t.ex. trasar sönder en eller flera lemmar (T.ex. benen/fötterna) så pass allvarligt att dom måste amputeras i efterhand.
Men några klara amputationer är orealistiska...
Men likförbannat en skoj cineastisk regel för dom som vill spela Gibba folk medelst Neotech. /images/icons/smile.gif

/Naug, som spelar Quake ifall han vill gibba

P|uT0NiUm

Swashbuckler

"I have to return some videotapes"

"Du har verkligen ett tycke för morbida saker, du."

Ja du... /images/icons/smile.gif Din bok-smak är ju också uppenbarligen något morbid /images/icons/smile.gif.

DAKRilla

Hero

"Din bok-smak är ju också uppenbarligen något morbid"

Ja. Jag sa aldrig att det är något fel med att gilla morbida saker. Fast det är väl mest Patrick Batemans personlighet som jag avgudar från boken (även om jag bara sett filmen).

Och citatet, "I have to return some videotapes", säger jag ju eftersom jag måste gå och göra något annat... lämna igen videokasseter exempelvis.

Big Marco

Läskig
Re: Patrick Bateman

Har du bara sett filmen så har du fortfarande ett inre ljus kvar. Läser du boken är du för evigt krossad.

Den boken vägrar släppa greppet om mig. Trots att det var år sedan jag läste den. Jag kan aldrig titta på en ost igen med samma öga...

DAKRilla

Hero
Re: Patrick Bateman

Jag har läst lite i den, och det jag läste var genialisk. Det var dock den svenska versionen, och jag skulle helst vilja läsa Bret Easton Ellis' egna ord, d.v.s. på engelska. Jag har några gånger gått in på bol.se och slängt in en massa böcker i kundvagnen (American psycho och A Clockwork Orange som första val), men det har slutat på en så pass stor summa pengar så jag inte har haft råd. Men snart...