Slipknot
Veteran
jag fick en ide om att göra ett rollspel som utspelar sig i en värld med anarki.... kan man då tro att jag är anarkist.. det jag inte är..
Det hoppas jag verkligen inte, för då skulle folk kunna tro att jag är rasist, sadist, knarkare, nazist, gravt kriminell, rymdvarelse, slavhandlare, paranoid, atletisk, telepatisk och en massa andra underliga saker. Bortsett från rymdvarelse så stämmer inget av ovanstående in på mig.jag fick en ide om att göra ett rollspel som utspelar sig i en värld med anarki.... kan man då tro att jag är anarkist.. det jag inte är..
Själv skulle jag bland annat vara DÖD. Huga.Det hoppas jag verkligen inte, för då skulle folk kunna tro att jag är rasist, sadist, knarkare, nazist, gravt kriminell, rymdvarelse, slavhandlare, paranoid, atletisk, telepatisk och en massa andra underliga saker. Bortsett från rymdvarelse så stämmer inget av ovanstående in på mig.
Med risk för att varaq petig, men anarki innebär frånvaro av styre, inte nödvändigtvis frånvaro av lag.(Autentisk diskussion:
Anarakist: Det skulle vara mycket bättre om det inte fanns någon stat!
Icke-Anarkist: Du, det första JAG skulle göra om det inte fanns någon stat vore att grunda en.
Anarkist: Men... det skulle ju vara olagligt !!!)
Jag tycker den jemfors ganska bra mot foljande strip som jag sag nagonstans: (tydligen utan grafik i detta fall... men enda)(Autentisk diskussion:
Anarakist: Det skulle vara mycket bättre om det inte fanns någon stat!
Icke-Anarkist: Du, det första JAG skulle göra om det inte fanns någon stat vore att grunda en.
Anarkist: Men... det skulle ju vara olagligt !!!)
Man skulle till och med kunna argumentera att hans värld inte är en anarki eftersom det skulle uppstå små öar av kontroll när folk slår sig ihop i ligor som utövar makt över omgivningen.Total anarki är ett tillstånd som i praktiken inte går att uppnå så lite mer detaljer kring hur du tänkt dig det hela skulle nog inte skada.
Så "marijana" är alltså inte knark?1. mycket marijana
2. mycket död
3. mycket knark
Inte i vissa länder. Uppenbarligen inte i den här världen.Så "marijana" är alltså inte knark?