Rising
Vila i frid
"allstå värklden kommer då vara asfarlig att vara i pga att dom flesta går under missbruk och blir galna om dom inte får vad dom behöver.Nu när det knappt produceras knark och det finns ju inga pengar i världen så måste man ju döda den som man tror bär på knark...."
Om det finns så få droger tror jag snarare att de flesta skulle låta bli att prova på till att börja med... Det vore nästan roligare om det fanns ett överflöd på droger.
"men hel anrki kanske skullle vara svår... humm ..."
Det är ju kul om det finns några snutar som jagar en. Det är inte lika skoj att vara laglös om alla är laglösa...
"1. vad skulle det kunna vara för klaner?"
Svårt, kanske skulle du dela upp det i någon form av kulturer istället? Rysk maffia, irländare, white trash, västkust-pimps, sicillenare, kubaner, voodoo-gäng, pakistaner osv.
"2. ska man köra på byteshandel och mördande istället för pengar?"
Jag vet inte, tänk på vad det får för konsekvenser:
Med en stark ekonomi så kan man deala och göra bra affärer, samt glida runt med feta guldkedjor i en lexxus med bitchar fram och bak när det går bra för en. Det tycker jag låter festligare än att bara syssla med småbrott och ostrukturerat mördande.
- Men alltså, det är din idé och du får göra vad du vill med den.
Jag skulle dock vilja se några riktigt bra regler för just effekterna av droganvändning. Kult håller inte riktigt måttet, då de är utformade såsom vilka giftregler som helst, samt har en del faktafel (LSD säljs vanligen i tablettform?) Man borde gå mer på effekterna och försöka få till vettiga riktlinjer på vad som sker vid drogblandningar och skillnaderna mellan olika kvaliteter för en och samma drog. Målet borde vara att spelledaren kan få slå en massa tärningar medan spelaren bara får uppleva effekterna av det som rollpersonen har tagit. Då blir nog spelaren betydligt mer rädd när effekterna urartar och allt går åt helvete. Det skulle också vara väldigt barnförbjudet (och därmed roligt, på ett omoget sätt) om man hade jättelistor i regelboken med alla möjliga knarksorter som om de vore plockgodis som man kunde kombinera efter eget tycke. Liksom "vi betar oss igenom 2-C-familjen den här veckan, turen har kommit till 2-C-D och 2-C-T-7. Vi kickar igång det med metamfetamin och röker spliffar när det har börjat bli sent. Framåt gryningen så tar vi DOB och ace, om inte Lena kan få tag på foxy dvs, och framåt natten så suger vi lustgas och röker salvia. På söndag morgon kommer jag runda av med MDMA och försöka sova. Jag ska träffa mina svärföräldrar på Måndag, nämligen..." osv. Hur omoget (och kul) som helst.
/Rising
som säkert kommer att bli anklagad som knarkare igen... Suck suck, ya ya
Om det finns så få droger tror jag snarare att de flesta skulle låta bli att prova på till att börja med... Det vore nästan roligare om det fanns ett överflöd på droger.
"men hel anrki kanske skullle vara svår... humm ..."
Det är ju kul om det finns några snutar som jagar en. Det är inte lika skoj att vara laglös om alla är laglösa...
"1. vad skulle det kunna vara för klaner?"
Svårt, kanske skulle du dela upp det i någon form av kulturer istället? Rysk maffia, irländare, white trash, västkust-pimps, sicillenare, kubaner, voodoo-gäng, pakistaner osv.
"2. ska man köra på byteshandel och mördande istället för pengar?"
Jag vet inte, tänk på vad det får för konsekvenser:
Med en stark ekonomi så kan man deala och göra bra affärer, samt glida runt med feta guldkedjor i en lexxus med bitchar fram och bak när det går bra för en. Det tycker jag låter festligare än att bara syssla med småbrott och ostrukturerat mördande.
- Men alltså, det är din idé och du får göra vad du vill med den.
Jag skulle dock vilja se några riktigt bra regler för just effekterna av droganvändning. Kult håller inte riktigt måttet, då de är utformade såsom vilka giftregler som helst, samt har en del faktafel (LSD säljs vanligen i tablettform?) Man borde gå mer på effekterna och försöka få till vettiga riktlinjer på vad som sker vid drogblandningar och skillnaderna mellan olika kvaliteter för en och samma drog. Målet borde vara att spelledaren kan få slå en massa tärningar medan spelaren bara får uppleva effekterna av det som rollpersonen har tagit. Då blir nog spelaren betydligt mer rädd när effekterna urartar och allt går åt helvete. Det skulle också vara väldigt barnförbjudet (och därmed roligt, på ett omoget sätt) om man hade jättelistor i regelboken med alla möjliga knarksorter som om de vore plockgodis som man kunde kombinera efter eget tycke. Liksom "vi betar oss igenom 2-C-familjen den här veckan, turen har kommit till 2-C-D och 2-C-T-7. Vi kickar igång det med metamfetamin och röker spliffar när det har börjat bli sent. Framåt gryningen så tar vi DOB och ace, om inte Lena kan få tag på foxy dvs, och framåt natten så suger vi lustgas och röker salvia. På söndag morgon kommer jag runda av med MDMA och försöka sova. Jag ska träffa mina svärföräldrar på Måndag, nämligen..." osv. Hur omoget (och kul) som helst.
/Rising
som säkert kommer att bli anklagad som knarkare igen... Suck suck, ya ya